måndag 29 december 2014

Dom sista dagarna.....

Nu tittar jag in en sväng för snart är det nyårsafton. Och i år är det vår tur att ha nyårsfesten med gänget.
Så här har fejats och putsat silver mm.

Nja inte såååå stor städning men lite puts och tork efter julhelgen blev det allt.

Och snön lyser vit på taken fortfarande.....och jag njuter så länge det varar.

Lagom till jul slog mina orkidéer ut i badrummet. Det känns trevligt och vackert nu till nyår.



På frukostaltanen hukar lillegranen under all snö, den stackaren.





Tänke mig en dukning i vitt och grönt till nyår. Det passar bra här hemma och ger en föraning om våren tänkte jag. Får besöka blomster affären imorgon..(jag ska till tandläkaren, mindre kul
Plockat in enris som jag bevarat i växthuset som jag tänkte använda nu också.
Dom vita linneservetterna väntar på strykjärnet. 

Gillar den här bilden som jag hittade här



Med detta lilla inlägg vill jag önska dig ett riktigt gott nytt år.
Så syns vi 2015



Många nyårskramar från Maria

❆ ❆ ❆ ❆ ❆








8 kommentarer:

  1. Den dukningen kommer nog att bli en fullträff för med den bilden som idé så kan det inte bli annat än fint och framförallt elegant. Tänk att ni har så mycket snö, det gör ju att allt blir så vackert!
    Önskar en riktigt fin nyårsafton och ett gott nytt år!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning! ❤️
    Det blir nog jättefint med vitt grönt o kanske silver :-)

    Ha en riktigt trevlig nyårsafton
    Gott slut!
    Kram ❤️

    SvaraRadera
  3. Såg fint ut med den dukningen. Önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år också.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Blir nog en vacker dukning i dom färgerna. Här hemma ska vi ha barnbarnen nyår. Så silvret åker inte fram på bordet då :). Önskar dig en god fortsättning och Ett Gott Nytt År.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Dig skulle jag gärna komma till på nyårsafton:) Det kommer att bli så fint med din dukning.
    Gott Nytt År på dig nu..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Så vacker bilden på granen är.
    Även en vacker dukning. Jag har inte riktigt bestämt än hur vår dukning ska se ut. Vi får se.
    En fin dag och en härlig nyår önskar jag dig

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  7. Så fin orkidé och vilken vacker dukning du hittat. Önskar dig ett Gott Nytt År! Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Förstår att du haft mycket att göra med allt arrangemang kring julår, hoppas att både mat och dukning blev som du tänkt dig.

    Önskar dig en god fortsättning på det nya året!

    Många kramar aka

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)