lördag 15 november 2014

När mörkret faller......

Sitter i arbetsrummet vid min dator denna lördag eftermiddag. Levande ljus på skrivbordet och ute är det redan svart.
Har det riktigt bra och skönt. Katten och hunden sover i soffan och maken pratar i telefonen.

Idag har jag varit ute och plockat på mig mossa, grenar mm. Så nu kan jag pyssla för fullt.





Var ute i eftermiddags och tände upp lite i och utanför växthuset.
Nu ska det snart ätas och mysas med tänd brasa och Så mycket bättre.

Go kväll på dig

♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

  1. danke für die bilder und inspirationen, einen schönen abend wünscht angie aus deutschland

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder, det är säkert många som har likadanna sysslor som du har haft.
    Det är fint när man kan gå ut i skogen och plocka mossa och ris för vinterdekorationerna.
    Här har plockats kvistar till blomlådorna och nu är lyktorna tända, dom lyser så vackert i mörkret.
    Ha ett skönt veckoslut!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  3. så talande och underbart Du beskriver om ditt liv. Jag har varken hund, eller katt och ingen gubbe i telefon heller, då skulle jag bli rädd han är borta sen två år- Men jag också trivs har mitt hus tänt på balkongen
    och mina härliga kvistar med små lampor i. Det är så fint hos mig i alla fall. Jag skulle gärna ha både katt och hund, men de skall skötas och jag är över 83 år så det skippar vi.. Hemtjänst kommer snart
    på ett litet besök. De är så fina allesammans.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  4. Låter som en fantastisk kväll!! Njut och bara ha det gott!! Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Så underbart det låter, så skall en lördag vara. Har haft barnbarnen här så det har blivit mycket lek och pyssel.
    Ha en fortsatt mysig lördags kväll!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Skön lördag! Så mycket bättre är så bra! Älskar att de lyfter varandra! Inget att ringa o rösta ut!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Så fint du gjort runt växthuset. Vi
    tittade på samma program.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  8. Låter som en skön eftermiddag / kväll. Viktigt att kunna göra någonting bra av denna grå årstid. Kan ju faktiskt vara riktigt fin och mysig!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Guud vad det låter härligt och mysigt. Så fint ni har det. Det blev superbra med växthuset. Lyllo dig. Jag kan lätt säga att jag är enormt avundsjuk på ditt fina växthus.
    Denna tiden på året älskar jag. När man börjar planera för julen, samla på sig saker, inhandla lite julklappar mm. I love it!
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  10. Lyckoträff med växthuset det är ju så fint med ljus i och utanför och riset och alltihop! Ser så där riktigt gosigt ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Vilka stämningsfulla bilder du visar! T o m jag som inte alls har någon adventsfeeling börjar känna atmosfären hos dig. Lyckliga du som har ett växthus, får se om jag också kan få ett en dag. Önskar dig en fin start på veckan!/Merja

    SvaraRadera
  12. Det låter som om du har hur mysigt som helst :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)