torsdag 25 september 2014

Om vårt växthus jobb...



Slit och släp men vem sa att det skulle vara lätt som en plätt....
Här kommer lite bilder på förarbetet till växthuset uppe i den övre trädgården.


Lilla MIssy kollar in att allt blir ok!

Lera och grus överallt...usch

Granhäcken på ena sidan och plastslangen för eldragningen i förgrunden.

Sand och lite marksten från St Eriks

Nej men Ronja...inte sola i gruset.....


Slangen och skottkärran. Även dammen (i bakgrunden) som vi fått som vi ska integrera på nått sett

Maken har lagt ner så mycket jobb med att gräva upp hela platsen och släpa grus. Han fick slem säcksinflammation i armen....hum. Men det stoppar honom ju inte. Ronja och Missy är med och styr upp det hela. 
Vi ska ju dra in ström till växthuset därav den gula slangen som ska ner i jorden. Vatten (sommarvatten) har vi redan uppe i trädgården så det kommer att bli perfekt.

Nu är det min tur att tömma växthuset och förvara dom grejerna under en presenning så länge. Sedan blir det nedmontering av huset och vitlasering. Målning av pinnstolarna och bordet också. Detta med målning är min uppgift.

Detta blir ett lerigt inslag denna torsdag. Men det är kul att dokumentera hela bygget/flytten av växhuset.

Ha de gått ni där ute nu
Kramar från Maria

♥ ♥ ♥


10 kommentarer:

  1. Hej du fina
    Vad kul att du är tillbaka. Och så spännande att växthuset är på gång nu. Kommer att följa var så säker :)
    Ha de got med många kramar från Bodil

    SvaraRadera
  2. Åh va härligt me växthus:) det står väldigt högt på min önskelista! Lycka till med allt målande och fixande och hoppas mannen snart blir fri från inflammation så han kan fortsätta jobba på ;)

    Allt gott | tina

    SvaraRadera
  3. Vilket stort projekt :-)
    Men tänk vad kul mär det blir klart :-)
    Kan tänka mig at Ronja kan hjälta till att gräva lite :-D

    Ha en godnatt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Spännande!
    Växthus är en dröm för mig=)) Det är något speciellt att ha ett litet hus där man kan gå loss i odlandet, eller bara skapa en vacker miljö att andas i.

    Fin fredag till dig/Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder! Ja visst är det underbart att kunna dokumentera det man gör i trädgården/huset. Det brukar vi också göra. Det är kul att se hur det såg ut innan och hur det blir efter. Detta projektet kommer ju bli kanon! Vilken duktig make du har. Du är flitig du också <3
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  6. Wooo...Spännande & så fint du visar ♡

    /Kram

    SvaraRadera
  7. Så talande och bra bilder, Skall bli roligt att få följa er framfart med växthuset.
    Det är ju en dröm för alla att ha.
    Ett stort och varm lycka till, önskar
    Hajan

    SvaraRadera
  8. Oj vilket fint växthus ni kommer att få, ser fram emot bilder framöver.
    Vilken fantastisk häck ni har, rena drömmen...
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Maria! Först måste jag säga att jag är grymt avis på erat växthusbygge. Jag har fönstret, till hälften renoverade men har tappat inspirationen :( Kanske på grund av att vi letar nytt hus. Ett växthus är ju otroligt användbart. Om du tar kontakt med mig via Facebook, sök på snuzer svartskägg och pmar mig din adress så skickar jag en ny krans :)

    SvaraRadera
  10. Det skall bli spännande att följa, växthus är verkligen en oas.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)