måndag 29 september 2014

Om höstträdgården just nu

Medans maken fixar till växhuset så försöker jag få en viss struktur inför hösten och vintern i trädgården.
Nu i år (vårt första år här ute) har vi egentligen inte gjort så mycket i trädgårdslanden. Men gud va det växer....och allt i en ända röra. Får nästan panik...vad ska jag ta mig till med detta.
Men nu vet jag vad som kommer upp i alla fall.

Lupiner i massor. Älskar Lupiner men inte i alla land. Och vilka rotsystem dom har :)
I helgen har jag haft brottningsmatch med alla rötter i ett land i alla fall. Det värsta landet tror jag.
Flyttat runt lite växter mm. Även satt mera lökar.
Ljung har kommit på plats på sina håll....underbart!


 Jutesäcken från ICA Maxi 

Hittade den här säcken som fick följa med hem. Bra att ha helt klart!







Bollkryssen vid entren som lyser upp.


Rosor vid väggen...
.
Dom blommar och blommar helt otroligt. Luktar dock ganska så svagt.
Men är otroligt tacksamma.

Snälla någon som vet vad dom heter?



Handlat färg till växthuset och möblerna som ska vara där ute.
Växhuset blir vitlaserat....hoppas det blir snyggt.

Maken har nu lagt dryga halva mängden marksten nu.
Så nästa inlägg blir nog om det tror jag :)

Nu blir det soffan efter en tuff dag i landen.

Kram från Maria

♥ ♥ ♥



4 kommentarer:

  1. God morgon, så mycket ni har gjort, så roligt varefter det tager ju tid att lägga in golv.
    Tänk vad blommorna trivs ännu, en förunderlig Höst vi har. Hoppas vi kommer ihåg det när det bliver kallt och kämpigt.
    Trevlig inlägg tycker Hajan

    SvaraRadera
  2. Fin jutesäck du köpt!
    Vad vackra rosorna är. Rundade och fina, vacker färg.
    Vi funderar lite på att skaffa lupiner men det är just det att de brer ut sig så in i bänken. Men så småningom, när vi tänkt färdigt, tror jag nog att det blir så ändå hihi.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  3. Det har varit en otrolig växtkraft iår. Och
    det var en mycket vacker ros, kika in hos Maria,
    Sabelhagens olivlund. Hon kan många rosnamn.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker ros!
    Har tyvärr inte en susning om vad den heter..............

    Säcken var ju fräck, kan man ha till mycket.

    Ser ut att bli en fin höstdag idag med,
    kram Anneli

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)