måndag 22 september 2014

Från rosevin till glögg.....

Ja just så är det. Vårt växthus som skulle ha blivit flyttat fick stryka på foten lite. En massa annat kom emellan  som skulle fixas.
Men nu är i alla fall marksten, sand mm inköpt. Och maken gräver för fullt.

Fick dyka in i växthuset och skörda vindruvorna häromdagen.


Söta och goda, så dom åkte ner i mixern och jag fryser in dom för att ha i vinter.

Så nu siktar jag in mig på glögg i växhuset istället....ja det funkar ju lika bra, eller hur.


Kram på er,  nu blir det lunch här hemma.

♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

  1. Gör du glögg själv? Vad duktig du är!
    Vindruvorna ser supergoda ut.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Visst funkar det lika bra att ta en glögg i växthuset som lite vin.............
    Säkert ännu mysigare.
    Vilka vackra druvor....................svårt att driva upp?

    Ha det gott,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Waooo så vackert foto med druvor ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  4. Du skrev att du fryser vindruvor, vad använder du dem till när du tar fram dem från frysen?

    SvaraRadera
  5. Så roligt att du är tillbaka! Har saknat dig och det låter kanon att du mår bra och alla runt dig! Det är så roligt då! Och ja, du måste ha humle! Det är en så tacksam och kul växt och det är verkligen liv i den, den vissnar ju ner helt över vintern och så blir det så mycket på en enda säsong! Tacksamt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka. Och tänk och kunna plocka¨
    egna vindruvor, vilken lycka. Och att dom är
    så goda också. Härlig bild.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Hej Maria

    Tiden går verkligen fort. Har haft så mycket att göra att jag knappt kunde vända mej. Det har varit sonen och mycket sömnad renovering och massor annat. Så jag har inte hunnit med att blogga på det viset som jag skulle vilja.

    Men jag hoppas att det blir bättre efter den 20 okt då har sonen åkt till Spanien på seglingen med fartyget Gunilla och skolan i två månader. Då slipper jag köra 2 gånger till Öckerö.

    Sicka goavindruver du har fått. MUMS Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  8. Åh, så fina de är, druvorna!

    Glöggen är snart här :-)

    Ha det fint!

    Kram/Olg@

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)