onsdag 30 april 2014

Trädgårdsnisse.....

Ja det var längesedan nu. Jag skriver precis som Anna med bloggen Dagar av Lycka.
Att fastna ute i våren och ingen som helst lust gå in till datorn.

Men här är jag trädgårdsnisse. För det är det jag gör nästan hela dagarna. Pular i trädgården och kopplar av på altanen.


 Den här rostiga nyckeln hittade jag i ett av landen när jag rensade. 
Måste betyda lycka !

Ett nytt olivträd bor på altanen....det gamla tog jag död på.



I den nya trädgården kommer det upp så mycket som jag inte har en aning om vad det är.....är helt överväldigad.

Tyvärr visar det sig vara MASSOR av kirskål.....ja ja bara att gilla läget har jag förstått. Det är så mycket att det inte går att utrota här ute.

Sedan kommer det en massa annat fint och ljuvligt. För att få ordning på allt har jag gått med i en grupp på FB som heter Trädgårdsliv. En grupp där man kan ställa frågor om div trägårdsämnen. Helt suveränt.

Jag har ju också en nära vän som kan det här med trädgård på alla sina fingrar men jag kan ju inte jaga henne hela tiden.



Nu ska det strax grillas lax och fira in våren. Solen börjar titta fram igen. För idag har det varit ganska så mulet med en kall luft ute.

Önskar dig en underbar Valborg och en fin start på månaden Maj


Kram från Maria


9 kommentarer:

  1. Tycker det låter sunt att du hellre är i trädgården än sitter framför datorn. Man har ju längtat så hela långa vintern! Kampen mot kirskål pågår här hemma också, men som du själv säger får man bara gilla läget. Jag rensar på en del ställen, men tänker mig att den är en riktigt grön och frodig marktäckare på andra ställen. Ta bort den helt går ju bara inte.
    Hoppas du har en fin Valborg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Bra val! Vist är det underbart, lite svalare i vinden nu, är väl för vi inte skall bli för bortskämda ;-)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. trevlig fortsättning på denna helg, Vädret har slagit om rejält, det regnar med, men det håller
    nog kvällen lite lugnare. Det skjuts med raketer som Nyåret just nu.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Förstår precis ...
    Härliga foto♡

    /1-a Majkram

    SvaraRadera
  5. Njuter lite mer hihi...
    Pst...Eftersom det trasslade Lägg ny kommentar hos mig/Kram

    SvaraRadera
  6. Grillad lax det är gott det. Du kan plocka späd
    kirskål och stuva till laxen, det sägs att det är gott.
    Vi har också kirskål, men den har inte spridit sig.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Jag vill också fixa till ett snyggt träd på min inglasade bara fönsterputsaren har varit.
    Han kommer nu på onsdags morgon, så det kommer att ordna sig.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  8. Haha, ja men precis så är det ju! det är väl härligt :)

    Kraaaam Anna

    SvaraRadera

  9. Kikar in för en vårhälsning ♥
    ~Kram Lollo~

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)