onsdag 9 april 2014

♥ med liten blomma

En grå och kall onsdag. Men promenad avklarad med katt och hund....men gud va kallt. Jag hade behövt vantar ju. Och långkallingar.

Myser till det inne med levande ljus och en brasa i spisen nu när lunch väntar. 
Det spirar i alla fall ute i naturen och fåglarna sjunger för fullt. Så trots vädret så mår jag väldans bra.
Mina frön gror och växer.....:) och då är det ju lycka!

I mitt förra inlägg sökte jag ju hjälp med växt och det fick jag ju. Tack snälla Elaine för din hjälp.
Växten heter Tibast och bären är giftiga. Men så söt den är.......och när bären kommer blir den också väldigt fin. Men inte äta varken djur eller människa. 
Jag har den alldeles vid skogsstigen vid tomten och den lyser verkligen upp i det gråa.



I mitt badrumsfönster hänger det här lilla ♥ med en liten grön växt i.
Jag kan också ha en liten blomsterbukett i om jag vill.
Hittade denna lilla söta i en liten gullig blomsterhandel....Kaprifolen i Sollebrunn.

I morgon skall vi på valpkurs med lilla Ronja :) Så för vi se vad lilla busfröt kan hitta på där.
Hoppas det inte regnar bara!


Nu önskar jag dig fina dagar
Kramar från Maria

10 kommentarer:

  1. Naturen är vacker även om det är blåsigt och grått som denna onsdagen.
    Fint litet hjärta du har i badrummet.
    Det kommer säkert gå jättebra på valpkursen. Lycka till.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Vad fint det är med hjärtan på tråd .Ja i dag är det kallt och regnigt här .Lycka till på valpkursen i morron .Kram Rita

    SvaraRadera
  3. Så mysigt & va' sött ♡ ...
    /Kram & lycka till på valpkursen!

    SvaraRadera
  4. Vilket sammanträffande med växten Tibast, i söndags när jag var ute i skogskanten vid vår grusväg och plockade björkris fick jag syn på denna växt som jag aldrig sett förr. Ropade på min man, som är den växtkunniga i familjen, men inte heller han visste vad det var. Nu kan jag stoltsera med att visst veta vad det är för växt :)

    SvaraRadera
  5. Jag har också hjärtan på en tråd i mitt badrum fast inte llika söt ampel som du har.

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Så rart♡
    Lycka till på valpkursen:)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  7. Vad fin hjärtan på tråd.
    Kul att du titta in hos mig.
    Här i USA är det inte så vanligt med växter och blommor inomhus och i fönster karmarna. Jag är van nu men inte i början då kändes det konstigt.
    Var du ute med både katt och hund? Hänger katten också med?
    Ha en fin helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. så söt
    Ha en fin helg
    Hanna

    SvaraRadera
  9. En av mina favvisar när det gäller krukväxter, dom är så söta!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Så himla söt...
    Önskar dig en skön helg! Alltid lika kul att kika in till dig...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)