måndag 7 april 2014

Borta bra men hemma bäst.....

Hej hej där ute. 

Nu är jag hemma efter en helt fantastisk vecka i Sälen. Gott om snö, strålande sol och lagom temp. Fördelen att kunna åka så här års är att det är ganska så lite folk i liftköer, fik mm. Och en behaglig kyla på fjället.

Stugan är den samma som vi hyrt dom sista åren och familj med vänner har nu njutit i en hel vecka. 
Ser att här hemma har nog våren stannat upp lite. Vad jag hörde så har det varit soligt men kallt.
Idag blev det en promenad runt sjön med lilla Missy. Ronja hämtar vi idag hos sin mamma där hon varit.

MEN visst här det hänt saker i naturen. Dom här små kvistarna sprang jag på.....gud va söta. Men vad är det för något?? 
Ingen buske utan pinnarna växte bara rakt upp ur jorden.
Nu står dom i ett högt glas på öppna spisen. Mulen och grå dag = levande ljus.

Så hjälp mig








With Love  
 denna måndag



7 kommentarer:

  1. Oj så vackra kvistar...vilken härlig vårfärg ;))...hoppas allt är bra och njut av våren nu;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. hej. jag tror det kan vara tibast. är det tibast så är den giftig så i
    nte katt eller hund får bita på dem. med en hälsning från elaine i östergötland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elaine visst är det den växten. Läste att bären är giftiga. Men så gudomligt söt den är. Men farlig farlig. Kram på dig

      Radera
  3. Vilken vacker växt.
    Ja idag är det lite grått och ska så vara hela veckan har jag hört. Det är som det är. Vi får njuta av det också. Skönt att ni haft det härligt i fjällen och att alla ben är hela. Välkommen till våren! Ingen snö här inte :-)
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj Sälen är underbart, herre Gud dit åkte vi och hyrde stuga, när våra barn var små. De åkte
      ju skidor, ja min make och jag med. vi åkte tåg dit med all packning. En gång hsade jag glömt packa ner mina pjäxor. Vi fick gå till Högfjällshotellet och hyra sådana. Det var 1968
      i April. Vi hade 8 dagar i sol och så bruna har vi nog aldrig varit förut. Och så stora SKAVSÅR från pjäxorna har jag aldrig haft förut. Det poppar upp gamla minnen tack vare Era fina bloggar. Kram från Hajan

      Radera
  4. Tibasten växte vid vägrenen uppe vid vårt torp, men det var inte förräns vi sålde förra våren som jag fick veta vad det var..
    Härligt med lite riktig vintersemester ibland förstår jag..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem :-)
    det bästa med att åka bort är väl att komma hem ;-)

    Låter som ni haft en bra semester!

    ha en fin måndag!
    kram ❤

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)