söndag 2 mars 2014

Trädgårdsnytt.....

Ja ja...nytt och nytt men jag har börjat lite lätt att rensa i våra rabatter. Dom är ju så eftersatta att det kommer ta tid att får ordning på allt.

Men jag har börjat att grovrensa lite så får jag ta tag i mera sedan.
Jag trodde inte heller att det fanns några lökväxter alls här......men jag hittade snödroppar JIPPI.
Nu har vi ju så mycket Rådjur så allt går ju inte att ha.

Tog ett par kort som referens och la ut här på bloggen för att kunna jämföra sedan.
Mest brunt och grått....men det är ju så det ser ut


 Här är trappen upp till övre trädgården.



Nere vid entren och källaren på grusplanen........och snödropparna.


Lite pynt har kommit fram.


Ja min trädgårdshjälp Ronja....hum gick ju så där bra.
det lilla busfröt.

Nu är det dags att äta lite lunch och gå ut med valp på koppelträning och lekstund. Lilla Missy brukat vara med på Ronjas och mina små promenader. Väldigt mysigt.

Och tack för alla kommentarer på bloggen. Ha nu en jättefin söndag och start på veckan.

Kramar från Maria

12 kommentarer:

  1. Så spännande med ny trädgård nu när våren kommer och vilken underbar liten vovve ni har fått till familjen. Ska bli spännande att se hur han utvecklas.
    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt och se alla växter som dyker upp
    framöver, det var fina rabatter. Och Ronja
    är så gullig.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Ååå såå spännande...vackra bilder på tidig vår!
    Vad söööt lite trädgårdshjälp du har i lilla Ronja...hur go som helst!!
    Nu väntar en spännande tid..hoppas solen vill titta fram snart också :)
    Ha en fin ny vecka vännen♥
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Skönt att komma ut och rensa i rabatterna. Det är nu på våren man uppskattar det mest, sedan är det kanske inte så roligt... Fint med vårblommor som dyker upp och spännande att se hur trädgården ser ut vid de olika årstiderna!

    SvaraRadera
  5. Å, har du redan börjat räfsa. Jag har inte gjort nåt. Jo, jag har ställt ut lökväxterna som stått i boden över vintern, det har jag gjort!
    Söta vovvar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Vi har lite snö kvar här uppe....så här kan vi inte göra mycket än att vänta på att snön skall försvinna....men jag lääängtar tills dess.....då ska jag också öppna min lilla loppis här på gården...yes!....ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Men vilken glad överraskning att hitta snödroppar i rabatten! Det skulle jag också vilja göra, men med en helt ny tomt så börjar man verkligen på scratch... förutom lite envist ogräs. Det är det enda som överraskar här. Har jag inte planterat det, så finns det inte helt enkelt. Men, sakta men säkert så fyller jag på med lite lökar. Som nu, tredje året, så har jag ju iallafall lite krokusar som jag planterat tidigare, och om jag har tur så kommer det pärlhyacinter, men de har jag itne sett skymten av ännu.

    Ha en bra dag! Nu ska jag surfa runt lite hos dig, för det är nog min första gång här inne.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Underbart & vilken söt medhjälpare du har ...
    /Kram Kram

    SvaraRadera
  9. Kikar bara inför att önska dej en toppenfin helg!
    Hoppas allt är bra med dej!
    Kram bia

    SvaraRadera
  10. Jag har också en hel del räfsande och rabattröjande framför mig. Men på något sätt känns det helt OK nu så här på våren; på hösten vill man mest bara gå i ide istället för att städa trädgården.
    Nu får vi hålla tummarna för att SMHI har rätt om helgvädret. Lite sol vore inte så dumt!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  11. Ja gött att ta tag i trägårn lite.Fast vi hålls inne i pytteköket o målar o donar.Jag ska gå ut o tvätta min lilla bil snart:) Ha det gott! Kram Gunilla

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)