söndag 9 mars 2014

En stor favorit....

Bara älskar den här lilla sötisen. Balkansippa Anemone blanda. Tillhör familjen ranunkelväxter också.

Vi hade den i vår förra trädgård i massor. Och nu saknar jag den, skulle ju tagit med mig ju. Men så hittade jag rosa i höstas som jag satt i nya trädgården. MEN härom dagen hittade jag dom blå i kruka. Så nu kommer jag att sätta ut dom också när det är dags.
Dom blommar så tidigt och är så söta och tacksamma. Dom söta bildar en stor matta av blått....




Tänk att det gått en hel vecka sedan mitt senaste inlägg. Dagarna är fyllda av valp kan jag ju säga. Fast lite till är det ju. Men dagarna går ju så fort.
I helgen nu har jag varit på Inspirationsdag i Gbg med F&S. Så nu känner jag mig upprymd av all inspiration. Och idag sken ju solen....ljuvligt. Tillbringade ett bra stund i solstolen kan jag ju säga.

Det kommer upp mer och mer i trädgården. Och jag har upptäckt att vi har vitsippor på tomten.....jippppi. Och mera snödroppar har jag hittat bakom gästhuset.

Nu är det söndag kväll och veckan har varit bra. Hoppas du också haft det fint där ute.

Önskar dig fina dagar nu
Kramar från Maria





14 kommentarer:

  1. Så fina bilder du visar! En blomma som jag bör titta efter förstår jag! Och vitsippor på tomten, det låter härligt. Jag har hittat en liten plätt med några stycken i vår trädgård, blev jätteglad för det. Ha en fin vecka!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Dom tillhör mina absoluta favoriter också! Och jag har satt många av dom i krukor i höstas och nu kommer dom upp för fullt. Dom är bedårande. Jag planterar också ut sen.
    Lilla Ronja är ju för söt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vilken söt liten blomma. Det förstår jag att du saknar dem.
    Ha en härlig vecka

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  4. Ja, den blomman är verkligen söt men lilla Ronja blev jag verkligen förälskad i.. Så söt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Vilja ljuvliga blommor så söta och söt är även lilla Ronja, mysigt med valp i huset. Åse

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk liten blå telning. Underbar! Kram

    SvaraRadera
  7. Så vackert!
    Sänder vårkramar ♥
    ~Lollo~

    SvaraRadera
  8. Hej Maria!
    Det var ett tag sedan jag hälsade på men mitt hjärta gjorde ett lite skutt när jag såg din lilla nya familjemedlem Ronja gud så söt man kan bli. Då förstår jag att du har mycket att göra men så mysigt med valpmys.
    Ta god hand om dig så lovar jag att hälsa på lite oftigare
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  9. Men vilken söt blomma. Låter väldigt intressant att den bildar en matta i trädgården, måste se om jag hittar några plantor att sätta ut. Det är ju så mysigt när det börjar spira i trädgården.
    Ha en fin vecka du med.
    Kram Ulrica.

    SvaraRadera
  10. Visst är det härligt med lite sol och värme och blommorna som börjar titta fram!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Detsamma önskar jag dig. Man får taga vara på det man kan här i livet.
    Trevlig fredag nu, önskar Harriet

    SvaraRadera
  12. ~ Underbart vackert ~
    Njut av valpdagarna du/Kram i vårsolen ...

    SvaraRadera
  13. Vad söt och vilket härligt tips om en vacker blomma!
    Mysigt med liten hundvalp :)
    Ha det gott vännen
    Kram ~Lollo~

    SvaraRadera
  14. All i can say you got a good flower in fact i love flowers too however i don't have one like that and i can't manage planting cause i am really busy for doing contact center in Helsinki but i hope to have new flowers in garden cause spring is already come and i already see different kind of flowers blooming.

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)