onsdag 19 mars 2014

Det smattrar och blåser......

Fy och usch vilket skitväder vi haft dom sista dagarna. 
Regn, kallt och blåsigt. Men det är bara att härda ut och se positivt på livet.

Men för ett par dagar sedan var det bättre och då tog jag dom här bilderna i vårt uterum.



Goda vänner var på besök men vinden den var iskall så vi grillade på altanen och åt i uterummet.
Här ute brukar jag sova/vila på dagen. Helt ljuvligt är det.




Här är en liten bild på loppismattan jag köpte för ett tag sedan för ett par tjugor.
Den ligger bra här ute på trägolvet.


Idag gick jag ut i växhuset och frösådde lite blommor. Är ju inte så haj på det här med odling men jag måste ju testa. Måste ju vara roligare att se det växa upp än att köpa färdigt.
Trots att växhuset inte är i bruk ännu så står jag ofta där och pysslar. Det ger en inre ro tycker jag.

Jag skrev ju för ett tag sedan om att jag var så himla trött. Och nu vet jag varför.
Var på min ettårskontroll (efter stroken) så jag gör jag det.
Extremt låg puls och lågt tryck. Så nu blir det ändring av piller. Hoppas snart att det blir piggt nu då.
Äter ju redan flytande koncentrerad D-vitamin för att bli pigg. Visste inte att brist på D-vitamin var så vanligt. Var 3'e patient  tror jag har för låga värden. Där ser man.

Nu blir det Mästerkocken en stund.

Go kväll från Maria



16 kommentarer:

  1. Så mysigt ert uterum ser ut! Just ett uterum är nog det enda jag saknar till vårt hus och extra mycket när dessa kalla vindar viner. Hoppas att du snart känner dig pigg igen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag hade oxå D-vitaminbrist fick jag reda på när jag var på Gottfrieskliniken för ngr år sedan. Efter det har jag tagit D-vitamin.. men jag har svårt att säga om det gjort ngt, men det har det säkert :-)

    Bra att man ändrade i din medicinering :-)

    Vad FINT du har i uterummet :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det blåser något mindre idag, men blåser gör det ju fortfarande. Jag håller med dig, det kan bli lite lugnare nu. Vårdagjämning och allt.
    Oj då var det tur du gick på årskontroll så du fick svar på varför du är så trött. Jag håller med dig..trött är man. Min smärta tar musten ur mig och jag är trött hela tiden numera. Men men..
    Vilka fina bilder på ditt uterum. Det förstår jag att du vilar där på dagarna, det hade jag också gjort.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  4. Så fint du har, jättefina möbler.
    Och mattan gillar jag!
    Nu hoppas vi att våren kommer tillbaka
    med värme och sol.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  5. Så fint du har det. Snygga möbler och färger ihop. Intressant det här med D vitamin. De ska jag nog kolla upp. Ha de mys från Karin H

    SvaraRadera
  6. Åh så fint med snödroppar...såg att grannens hade kommit upp idag också ;).....önskar dej en trevlig helg!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Så mysigt du har det, perfekt ställe att vila på.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Härligt att du är på gång! Ja det är inte alltid man är på topp...kanske man skulle kolla detta med D-vitamin.
    Som vanligt en fröjd att kika in till dig!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  9. Vad härligt det ser ut i uterummet! Skulle så gärna vilja ha ett själv.
    Hoppas att du blir lite piggare nu då med justeringen.
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jättefina bilder från ditt uterum! Vackert med de röda kuddarna mot de gråa möblerna. Och så fint med de söta vaserna!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  11. Härlig färgskala i ditt uterum!
    Förstår att du längtar efter att kunna ligga där i solen och gotta dig.
    Hoppas du har en skön söndag, oavsett väder!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Ser så jättemysigt ut där i ditt uterum.. Hoppas nu att de nya pillren gör dig lite piggare..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  13. Så fint! En tupplur här måste vara underbart. Tack för din snälla kommentar och du får gärna låna min bild. Nu ska jag kika vidare på din fina blogg.
    Lotta

    SvaraRadera
  14. Det måste vara skönt att få en förklaring till din trötthet, hoppas du blir piggare snart. Det ser härligt ut, ditt uterum.
    Ha det gott, Eva

    SvaraRadera
  15. Fin loppismatta! Hoppas du får en bra måndag! Och du....Grattis....titta in hos mig!
    Kram /m

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Så trevligt att du tittade in hos mig! Så fint du har det!
    Gillar din matta!

    Ha en fin dag
    Heléne

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)