torsdag 6 februari 2014

Lugna stunder.....



Andas i lugn och ro, här och nu

Att ta tillvara lugnet det försöker jag göra. Tror att jag är ganska bra på det numera.

Att bara sätta mig ner med lite te i min favorit mugg. Älskar Yogite speciellt Womans Balance och etn ny favorit är Breath Deep. Det luktar så gott i hela huset när mitt te är på gång. I varje liten flärp på tepåsen finns ett litet budskap. Just den här gången var det Change has to happen inside.




I helgen hade vi planerat vissa små händelser men det har nu ändrat sig. Men så är det.
Så nu kan vi fixa klart på gästtoaletten det sista som skall göras. Och givetvis sköna promenader som stärker kropp och själ.  Lite go mat med gott vin till så mår vi riktigt bra sedan.

Men nu skall jag rulla ut min Yogamatta för en stunds meditation och yoga. Imorgon startar jag upp mina Yogaklasser på Friskis igen....underbart! Så är du i närheten så är du välkommen kl. 10.00.

Nu vill jag önska dig en fantastiskt helg och glöm inte andas och slappna av. Och ta tillvara på stunden.
Kramar från Maria

12 kommentarer:

  1. Trevlig helg till dig med♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  2. andas i lugn och ro, här och nu ! Så otroligt viktigt. Åse

    SvaraRadera
  3. Hade du varit i närheten hade jag kommit direkt. :) Att andas och att vara här och nu, mina ledord.
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Det är bäst att passa på när Du känner för det. Var glad att du kan koppla av på din matta.
    Det är inte alla det är förunnat.

    SvaraRadera
  5. Det var på F&S jag upptäckte Yogan, hur otroligt skönt det är att mjuka upp sin stela kropp, hitta lugnet i andningen och bara vara här och nu. Tyvärr har det varit ett längre uppehåll för yogan på F&S här i Norrköping, eller jag kanske ska se det som positivt för då sökte jag mig till andra yogastudios och har nu provat både kundaliniyoga och viryayoga, men nu såg jag till min glädje att det åter var yoga-pass på F&S-programmet. Ska ta och boka mig på ett pass framöver.

    I helgen tänker jag annars följa ditt råd att andas lugnt och ta tillvara på stunden, härligt!

    Ha det fint!
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Ja man måste nog lära sig att ta det lugnt och andas. Dagens samhälle är på tok för stressigt, därför måste man ibland sätta sig ner och andas djupt och bara vara. Det är rätt så skönt när man kommer in i det och kan sätta sig ner och bara vara.
    Jag önskar dig en fin fredag och en härlig helg

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  7. Jaa du har såå rätt! har själv börjat träna nu efter min hemska höst.Så det gäller att andas o ta det lugnt.Tränar styrka,kondition, balans, yoga m.m såå kul o bra för själ o ♥ Kraam på dej / Gunilla

    SvaraRadera
  8. Så viktigt att fånga de lugna stunderna, andas och bara vara!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  9. Fortsätt att ta vara på lugnet och stunderna. Härligt. Det är det som är själva livet. KRAM

    SvaraRadera
  10. Fet låter som en härlig lördag ;))......ska nog köra ett yoga pass idag jag också....för ut går jag inte i det här trista och snöblöta vädret.......ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  11. Ja, man skall verkligen försöka att njuta! Hoppas att klassen gick bra.
    Och att du har en skön helg trots ändringarna.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Yogapass och stärkande testund låter gott och fridfullt för kroppen! Fortsatt skön helg önskar jag dej!

    Kram Gugi

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)