söndag 9 februari 2014

Fågeltapet och en Buddha...

En av mina buddhor står på Mulltorpsskänken i vardagsrummet. 

Och nu till tapeten. Här hade jag lite blandade känslor för den tapeten som fanns som fondvägg i vardagrummet. Men nu är den en favvo....



Kolla här......



Den passar så bra här bland alla fåglar och naturen.
Jag bara älskar den. så den får allt vara kvar....maken muttrar lite här....men det hör jag inte

Det var en del intressanta tapeter i huset. Sovrummet har du ju sett, det har vi ju tapetserat över nu. Se här. Mera bilder kommer snart från hallen.

Sedan måste jag säga att vädret är ju så trist...mulet och grått. Precis som trädgården. Vissna ljungbyttor och annat skräp. Ja kanske ska ta lite ris och piffa med....men då ser det ju ut som jul. 
Läste idag något klokt om detta: Det är meningslöst att vältra ut sin vårlängtan i den kalla snön. Ja det ligger något i det.

Så idag drog vi iväg på auktion nere i vår by. Gofika med lite fynd så jag är såååå nöjd.

Nu är det söndagskväll och jag är mätt i magen och slurpar på lite kaffe.

Det var allt för idag
Kram från Maria

♥ ♥ ♥




14 kommentarer:

  1. Jättefin den där tapeten!! Och så med auktion, fynd och fika, låter som en härlig söndag!
    Kram Tiina

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar fågeltapet! Förstår att du älskar den!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tapet! Jag förstår att du tycker om den Maria.

    Ha en fin kommande vecka!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Superfin tapet .Ha en härlig start på nya veckan .kramar Rita

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att den tapeten är jättesöt med fåglarna :-)

    Ha en riktigt fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag är också väldigt mycket inne på buddhor. Jag har ett "huvud" och en söt buddha som sitter och ber, du vet den skalliga buddhan som sitter med benen i kors med stoor mage. Den är så fin. Sen har jag någon till. Tycker de är så fina.
    Vilken härlig tapet! Kan tänka mig att den är perfekt som fondtapet. Ett helt rum kan kanske, enligt mig bli lite mycket.
    Ha en fin måndag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  7. Åh så söt tapet! Hahaha,ni låter lite som mellan mej o gubben:))Ha en fiin måndag♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Den tapeten tyckte jag om . jättefina talgoxar . , för det är det väl ?

    kram från Hajan

    SvaraRadera
  9. Jättesöt tapet som man blir glad av;))).....tror du har lika Buddha som jag ;)......
    Kramis bia

    SvaraRadera
  10. Hej fina du!

    Tapeten är i min smak :) Lite mönster, inte överväldigande stort och mycket ;)

    Kul att du tyckte om receptet, det gläder mig!

    kramar/ Olg@

    SvaraRadera
  11. Men du, den där tapeten är ju helt ljuvlig!
    Låt maken muttra på och tapeten sitta kvar, hihi!
    Ha en fortsatt fin vecka!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Men den var ju fin. Jag skulle också låta maken muttra ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Åh, den tapeten är ju för ljuvlig. Gullig, men inte för sockersöt. Den hade jag gärna vilja haft i mitt gästrum. Din make gillar den nog innerst inne, tror du inte det, blink blink,
    Ha det gott.
    //m

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)