tisdag 18 februari 2014

En tisdag med en Iris i köket....

Jo då, nu finns det en Iris i mitt köksfönster. Så gudomligt vacker.
Den blev inhandlad igår på Blomsterlandet i Gbg.


Den slog ut med full kraft så i morse var den så här fin.

Den bor i den gamla ishinken som för vara kruka ibland.
Köpte lite scilla också och den är på gång den med. Så roligt med vår inne när vädret är som det är. MEN igår sken solen och då var vi på språng i Gbg typiskt. Men jag hade allt näsan på solen så fort jag fick tillfälle.



Sedan kan jag inte fatta att jag är såååå trött. Är det vädret eller mitt nattsudd i lördags då vi var på fest. Kom hem kl. 02.00....kan vara det förstås. Eller en kombo.

Nu sitter dom nya gardinerna uppe i köket (hissgardin). Du som följer Hörnan på Instagram har sett dom idag. Men jag fixar kort i veckan. Det är mycket jag skall fota känner jag nu..."nya" gästtoan också. 

Må gott där ute nu
Kram till dig från mig.

Maria


12 kommentarer:

  1. Vilken vacker Iris! Helt fantastiska blommor. Är man trött för att man haft roligt känns det ju så klart bättre än om man "bara" är trött. Vi behöver nog få lite sol på oss nu! Förstår inte att det ska vara så svårt för molnen att skingras. Håller tummarna för massor av sol :o)

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Det är vädret lilla vän, vi har haft alldeles för lite sol. Enligt SMH I , så har det inte varit så dåligt på många år. Vi får hoppas på bättre väder.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Den där tröttheten känner jag också. Jag tror det är mörkret...

    Vackert med iris! Det ger lite vårkänsla=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Härlig blomma! Hade den förr i mitt allra första egna hus! Hahaha,trött klart det blir så när man nattsuddar! Vi var uppe till halv fyra o spela kort för några veckor sen,det satt i:)) Kramen Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vad vackert det blev med din iris, fantastiska färger! Hoppas du får en fortsatt härlig vecka så får vi hålla tummarna för mer sol i slutet av veckan! /Blomsterlandet

    SvaraRadera
  6. Vacker blomma!
    Jag tror nog att det är en kombo av de båda. Man längtar efter ljus och då blir man gärna lite trött.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  7. Vilken fin blomma!!

    Snart blir det ljust, stå ut lite, Maria ;)
    kram/Olg@

    SvaraRadera
  8. Aldrig är man så glad för blommor som nu när
    det går mot vår, härlig blå färg på irisen.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  9. Verkligen vacker Iris!!
    Det är sånt som förgyller tillvaron...en ny och fräsch liten blomma som lyser upp lite i köket...så söt, skulle jag med behöva!!

    Ha det gott vännen
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  10. Iris, en underbar blomma... med så fina blommor i köket, känns det nästan som vår.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker iris. Ovanliga färger!

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)