söndag 12 januari 2014

Söndag och ett litet recept att prova....


Skinkklämma

4 pers.

rökt skinka8 skiva
mjukt tunnbröd4 st
gräddfil, ev låglaktosgräddfil (tex valio)8 msk
pepparrot4 tsk
smörgåsgurka40 g
tomat4 st

Instruktioner

Lägg skinkan på tunnbrödet. Blanda gräddfil, pepparrot, finhackad gurka och grovt hackad tomat i en skål. Bred röran på tunnbrödet. Rulla ihop.

Perfekt mellanmål eller lunch. God en varm sommardag också.
"Receptet kommer från Viktklubb på Aftonbladet."



Idag kom det lite snö och solen sken en stund.....gud så vackert det blev.
Röjer ur sovrummet nu för snart kör vi igång med omvandlingen. Bara inte maken blir för sen hem...ja annars för vi köra igång i morgon. Tog ett foto förut så du kan se före och efter bilder sedan.

Nu dags för lite middagsstök. Serverar lite pajrester idag. Inget spännande alls :)

Go söndags kväll på dig och hoppas du får en fin start på veckan.

Kram Maria



14 kommentarer:

  1. Åh såg väldans gottiligottgott ut! Kul med lite nya recept! Aha ska ni fixa lite hemma också! Vi ska måla vårat lilla kök,tak o väggar o sen en tegelvägg i vardagsrummet.Det är vinterprojektet för oss:) ha det gott..Gunilla

    SvaraRadera
  2. Mums ser gott ut!

    Spännande att se vad ni hittar på med er renovering.........

    Godkväll till dig,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Gott och enkelt, sånt gillar jag.
    Spännande och göra om i sovrummet.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Väntar med spänning på att få se bilder på sovrummet, före och efter.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Å, så sugen jag blev. Ser riktigt gott ut!

    Vi har inte fått någon snö här än men solen har varit framme hela dagen och det har varit helt fantastiskt. Länge sedan vi hade så fint väder!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Tack gulliga du för titten hos mej idag! Jasså gick det ej skriva på det sista inlägget?..Hepp sånt är det ibland! NATTI Gunilla

    SvaraRadera
  7. Verkar smarrigt. Måste nästan prova. Kul m nytt år som startskott för renovering. Lycka till!

    SvaraRadera
  8. God fortsättning!

    Rökt kött och pepparrot älskar varann, de är så gott tillsammans :)

    SvaraRadera
  9. jag kommer att pröva ditt recept till en förrätt, Det låter så väldigt fräscht och gott. jag håller på med oxrullader, skall ha min junta här. jag har bankat 8 st lövbiffar, brett på dijon senap, lagt en bacon skinka
    uppe på detta. Det sista jag har på är Bostongurka, sen gör jag som Mannerström rullar dem.
    Skyn silar jag, såsen bliver godare utan annat som ramlat ut. ,under stekningen. Till efterrätt ugnstekta äpplen och glass. Kaffe och Budapest-bakelse till kaffet. Litet förslag från 100 åringen, nej jag skojar jag är bara" 83 " kramar från mig

    SvaraRadera
  10. Tunnbrödsrullar av alla de slag är ju så gott...det var länge sedan jag gjorde..tack för recept och tips!! ^^

    Önskar dig en finfin dag vännen
    ~Lollokram~

    SvaraRadera
  11. Mums! Det verkar jättegott. Det bara måste jag prova.
    Lycka till med omvandlingen av sovrummet.
    Det blir rester här hemma också. Hemmagjord fiskgratäng. Lika gott som restmat.. :-)
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  12. Låter som ett jättebra mellanmål att ha med sig som mellanmål på bilresan! Ska absolut testas!
    Tack för att du delar med dig!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  13. Tack för receptet. Det sparar jag till kommande vårutflykter :o)

    Ha det gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  14. Låter väldigt gott, måste jag pröva!
    Agneta kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)