tisdag 28 januari 2014

På dagens köksbänk....



Hej hopp där ute i vinterkylan.




Hoppas du mår fint i den sista veckan av januari månad.
Ljuset har kommit och det känns väldigt skönt.

Isen har nu lagt sig på våran sjö och det är så lugnt och stilla. Så nu blir det skridsko åkning av.
Det är en så underbar frihetskänsla. Fast idag blev det promenad runt sjön och vinden biter verkligen i kinden....den blir rosa och grann.



Nytt på köksbänken är våningsfatet för frukt och grönt.
Jag måste spara plats så då funkar det här kanon. Har alltid mina tomater framme i rumstemperatur.
Det är fatet hittade jag på Åhlens...och jag är jätte nöjd.
Du kommer nog få se det fler gånger här på bloggen.

Den gamla sockerskålen får lite vindruvor i sig idag.


Nu önskar jag dig en fin dag och jag skall ta en kopp kaffe till tror jag.

Kramen från Maria


11 kommentarer:

  1. Visst är det fint med våningsfat?
    Jag har dock inte hittat "mitt" fat än. Men det kommer nog.
    Det är vackert när man har tomater och annan frukt och grönt framme.
    Ha en underbar dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Våningsfaten är verkligen bra har ett som jag gillar .
    Tomaterna ska man ha i rumstemperatur.Snart dags att så sina tomater.
    Kram/Gunsan.

    SvaraRadera
  3. verkligen fina bilder, Så vackra färger också

    SvaraRadera
  4. Vilken fin silver skål!!.....och fatet från Åhléns var inte dåligt det heller ;)).....här blir det också kaffe och tårta efter smörgåstårtan......det är nämligen min stora dag idag, hihi.....vi firar bara i familjen....skönt!
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Hej hopp, själv :)
    Har kikat in hos dig nu ett par gånger och tänkte att det kanske vore på sin plats att även lämna en kommentar, och inte bara smygkika ;)
    Du och din blogg förmedlar både värme och glädje och jag tänker allt fortsätta kika in hos dig och suga åt mig av denna livsenergi.

    Allt gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Gillar den fina silverskålen, härliga bilder!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  7. Åh så mysigt inlägg!Ja det var ju smart att spara på utrymme,det måste jag göra här verkligen...Stugan är ca 58 kvm,hua det finns inte så mycket att röra sig med:) Ha en fin dag / Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Så otroligt vackert & ...
    Härligt med skridskoåkning :)

    /Kram

    SvaraRadera
  9. Snyggt och vilka härliga färger med frukten och grönsakerna.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Javisst märks det att det har ljusnat betydligt. Snön gör väl sitt kan jag tro, hoppas bara att vi snart slipper den isiga vinden som blåser runt flingorna.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Fint och nyttigt med massa frukt och grönt och då passar ju våningsfat perfekt.
    Här körde en fyrjuling genom isen i måndags men som tur var klarade sig föraren bra. Isarna är riktigt farliga nu.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)