onsdag 8 januari 2014

Onsdagshälsning från Hörnan....

Nu är det onsdag och julen är nu bortstädad för denna gången. Det känns alltid både vemodigt och riktigt skönt varje år.
Och nu väntar jag på snön och vintern. Den kommer tydligen i helgen eller ???

På bordet i vardagsrummet är nu den runda silverbrickan tillbaka med ett nytt stilleben. 
Några hyacinter som stått i uterummet får nu komma in och blomma tillsammans med ljusen.
Det är ju fortfarande så mörkt på eftermiddagarna och kvällarna så ljusen brinner fortfarande runt om i huset.






Idag håller mannen på att borra hål för flaggstången. Det blev ju aldrig någon kyla med tjäle som han väntat på. Så nu borrar han och skall gjuta. Sedan kan det snöa om det vill.
Vi har också markerat ut var växthuset skall stå när vi flyttar upp det i trädgården. Men det blir till våren....jag längtar.

Goa dagar på dig 
Kram från Maria

7 kommentarer:

  1. Vackert arrangemang på brickan.
    Ljusen måste man behålla annars blir det alltför mörkt när man tagit bort alla julstjärnor tycker jag.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Åh ett växthus, nu blev jag verkligen avis! Skoj!! Även vi håller på för fullt ute, bygger både plank och pergola. Om vädret håller i sig kan vi snart börja plantera också!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag bliver så avundsjuk när Ni talar om Era växthus, det finns ju inte på min karta, och kommer
    aldrig att finnas. 25 år försent för detta. Men man får roa sig på annat vis, med inglasad balkong.
    Ha.ha Jag är inte bitter, bara lite avundsjuk, att jag är för gammal för sådant.
    Men herregud man kan ju inte få allt här i livet. Ha det riktigt bra, och jag är så nyfiken när Ni kommer igång. God fortsättning på detta år, kram från Hajan

    SvaraRadera
  4. Lycka, både växthus och flaggstång. Det
    är så fint när våra grannar flaggar.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Vilka söta krukor du har. Snyggt stileben också.
    Kram på dig Sofia

    SvaraRadera
  6. Jag brukar alltid tycka det är skönt att städa bort julen! Men i år vill jag klamra mig fast vid den lite till på något vis... Kanske för att det är så mörkt ute... Det får stå kvar någon dag till!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Snö till helgen ja, hu, jag vill helst inte tänka på det ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)