fredag 24 januari 2014

Nytt recept och fredag......




Hej hopp nu är det fredag.

Nu skall du få ett helt underbart gott recept som dottern komponerat....MUMS!!

Kattis kycklinggryta med rotfrukter.

4 personer
4 stora kyckling filéer 
2 st burkar krossade tomater
1 gul lök
2 klyftor vitlök
1 kruka färsk rosmarin
3 stora morötter
2 stora palsternackor
3-4 st förkokta rödbetor
salt och peppar

Skala och skiva palsternackor och morötter. Skiva rödbetorna.
Blanda allt i en form med olivolja, salt och peppar.
Grovhacka löken och dela kycklingen i bitar. Stek lök och kyckling  med pressad vitlök, salta och peppra.
Hacka rosmarin och häll i tillsammans med krossade tomater över kycklingen. Låt puttra på svag värme i ca 15 min.
Sätt in rotfrukterna i 225 g ugn i ca 30 min.

Smaklig spis :)



Det var allt för idag i hörnan. 
Ikväll blir det lite fest med hela gänget på Friskis&Svettis. Det brukar alltid bli kanon roligt.
Vi kommer att vara i Norsesunds stationshus....som nu är restaurang och pub.

Kramar och gör er en fin helg !
Maria


9 kommentarer:

  1. Kyckling är gott och nya recept mottages
    tacksamt. Ha så kul på festen.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Låter som en trevlig kväll att se fram
    Emot!!
    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Värt att prova!

    Ha en trevlug helg!

    Kram/Olg@

    SvaraRadera
  4. Ser gott ut med kycklingmums!
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  5. Låter gott! Vi äter mycket kyckling och tar gärna emot nya recept. Hälsa dottern och tacka.♥

    Jag hoppas ni får en riktigt trevlig kväll. Sköt om dig!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Så gott det låter!

    Tack snälla du för att du har röstat på mig! Och tack för dina fina rader, dom värmer.
    Fikonljusen är lite olika, just nu kör jag med ett från Tine K, det kostar lite men räcker väldigt länge.
    Och jag kan varmt rekommendera yoggiteérna. När jag hade svårt att sova så drack jag deras "Bedtime", det funkar.
    Det är så viktigt med dom där stunderna av avkoppling. Att vara i sig själv en stund.

    Kram och fin helg till dig//Hannis

    SvaraRadera
  7. Ett recept som passar mig perfekt en sådan här vinterdag!
    Tack för att du delar med dig!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  8. MUMS !!!!!................önskar dej en trevlig helg....må så gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Så gott det lät, måste testas...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)