lördag 18 januari 2014

Men vad hände här då......

Hej i lördagskvällen....


Nu är jag glad för jag ser att den sista tiden har besöksantalet ökat kraftigt här på bloggen.
Gud så roligt tycker jag förstås att någon tycker om det lilla jag skriver och fotar.
Och inte för att jag är så mycket och lämnar fotsteg hos er andra inte.....är urdålig på det faktiskt. Fast ibland för jag mina ryck.

Så ett stort tack till dig som tittar in här i hörnan med eller utan kommentar...du är så välkommen.






Lite vår från köksfönstret denna dag.

Och nu dom sista dagarna har vi målat och grejat mest hela tiden. Måste erkänna att det mest maken som hållit i penseln. Jag har stått för allt kringarbete och mat. Fast nu är gästtoan och gästrummet klart.
Ja ja det får bli lite bilder nästa vecka.
 Jag har också tränat en hel del i veckan och det känns så skönt.

Idag startades dagen med ett Yoga pass. Sedan kom goa dottern ut till oss på dan och då blev det en underbar promenad runt sjön i lite sol :)

Nu står lammsteken i lergrytan och sprider väldoft i huset. Till detta blir det lite rostade rotfrukter och lite smarrig sås.
Smuttar redan på ett glas rött!! Sköna lördag :)


Kram från Maria och gör dig en skön helg och start på veckan.

10 kommentarer:

  1. Åååh, så gott, jag älskar lamm! Finns inget kött som slår det, tycker jag. Dom som säger att det smakar kofta kan inte ha smakat på lamm.

    SvaraRadera
  2. Yoga är skönt både för kropp och skäl. Vill inte missa mina pass trots lokalbyte och kyla.
    Trevlig helg till dej också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tittar på dina pärlhyacinter och drömmer om VÅR! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Låter väldans gott! Fina bilder du visar och KUL att fler och fler börjar hitta din fina blogg, det glädjer mig så!
    Ha en fortsatt skön helg...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder, lite vår... fast här snöar det i massor just nu.

    Trevlig fortsättning på helgen!!
    kram lisa

    SvaraRadera
  6. Klart man vill titta in och läsa dina fina, härliga inlägg och titta på dina vackra bilder. Som dessa underbara bilder du bjuder på idag. Vårkänsla de luxe. HÄRLIGT!
    Jag önskar dig en fin söndag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder!

    Jag körde yoga igår. Det är så skönt, så befriande på något sätt.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Det låter som en härlig lördag & en ljuvlig middag .-)

    Ha en skön söndag!
    kram

    SvaraRadera
  9. Yoga är bra.. Tar då och då ett pass på gymmet.. Lam med kryddor.. mmm... gött... :)

    Fina pärlisar!

    kram/Olg@

    SvaraRadera

  10. Härliga bilder du bjuder på! :)

    Önskar dig en fin start på kommande vecka!

    Kraam
    Ina

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)