fredag 3 januari 2014

Badrums piff a la 2014....

Tjoho från hörnan. Ja nu är det alltså 2014.....

Allt går framåt lite åt gången i hörnan. Äntligen har vi fått upp nästan alla gardiner utom då i köket. Jobbar på det :) Fast det åkte upp en julgardin i alla fall.  Sedan får vi se vad det blir.
I badrummet är det ett stort härligt fönster så det blir ett bra ljusinsläpp. Och det är också frostat, så jag behöver inte tänka på det.

Jag (vi) ja maken är också med och tycker....han bor ju här också hihi. Så vi valde IKEAS jalusi gardiner så länge i alla fall. Vanliga enkla i bomull. Har dessa nästan genomgående i huset...enkelt och praktiskt....neutralt i alla fall.





Mysljus med doft på gång så klart. Använder ofta Yankee Candlee waxkakor som luktar underbart. Och orkidéerna verkar trivas superbra här inne. Nya knoppar bildas, och det känns så mysigt. Att ha orkidé i badrummet känns helt rätt tycker jag.


Må väl och många kramar från mig till dig.
Ja nu är det fredag igen......så gör dig en underbar helg.

♥ ♥ ♥

15 kommentarer:

  1. Mycket vackert! Så stillsamt och stilfullt!

    Trevlig helg!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Orkidé i badrummet var ingen dum idé. Den ska jag nog ta till mig och testa på.
    Fina stillsamma bilder du bjuder på
    Önskar dig en fin kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  3. Åh så mys för er! Kul att fixa till det lite.Man får alltid lite mer lust när nya året kommer,hoppas den kommer till mej också! Kramelikram Gunilla

    SvaraRadera
  4. De gardinerna har jag också! Tycker de är både fina och praktiska.

    Åh de där vaxkakorna har jag suktat länge på men inte hittat någon vit sådan "lykta" som man ska ha till som du har ;-)

    Ha en fin helg!
    Anki

    SvaraRadera
  5. Gott nytt år Maria!
    Härliga bilder, orchidén ser ut att trivas! Min står utan blommor för tillfället så jag ser fram emot ny blomning så småningom.
    Så ni har flyttat ut på landet? Spännande!

    Ha det gott!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  6. Kombinationen är verkligen harmonisk. Phalaenopsis ger en touch av naturlig elegans. Happy 2014

    SvaraRadera
  7. Jag håller med att det är fint med jalusi i bomull. Neutralt med vitt och mycket fint. Då kan man piffa med färger på annat istället. Som handdukar (till just badrummet) och även på orkidéerna.
    Visst är det kul att piffa och pula? Jag älskar det.
    Ha en fin lördag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  8. God fortsättning på 2014!önskar dig ett härligt år ♥ kram Jessica

    SvaraRadera
  9. Härligt och fint!! Får nog bli en minivariant av den gardinen i vårt badrum:)

    God fortsättning!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  10. Tack för uppiggande kommentar hos mej! Jag har också blivit insnöad på sådana gardiner, tyvärr har jag inget Ikea här i närheten, men ska till vår gamla hemstad på måndag, då får jag nog titta in en sväng där...
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  11. Orkidéer är så fint !!............önskar dej en fin morgondag...trettondagsafton....herregud vad helgerna avlöser varandra....men snart är det vanlig vardag igen iaf ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  12. Jag har en orkidé som bytt plats många ggr under
    ju, badrummet var en lysande idé! Så fint du har,
    gillar gardinen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. God fortsättning på det nya året, hoppas att det blir fantastiskt för dig och de dina!

    Kramar

    SvaraRadera
  14. God fortsättning på det nya året!
    Hälsar, Kristina

    SvaraRadera
  15. Mysigt i badrummet!

    Ha ett fint 2014!

    kram/Olg@

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)