onsdag 18 december 2013

Onsdag kväll

Tittar i almanackan för lite planering idag.
Jag fattar inte att det går så fort....snart jul. Och ingen snö i sikte. Under min förmiddagspromenad  runt sjön. Känns det som våren. Fåglarna sjunger och solen tittade fram och skapade ett magiskt sken över sjön. Plockar som vanligt med mig en massa naturpynt hem.


Här brinner ljus hela dagen skulle jag vilja påstå.
Det blir ju aldrig riktigt ljust inne.



Dom små glasburkarna som fick frostspray på sig förra året har nu fått julband, och står med dom små nissarna på öppna spisen.





Samma gamla krans av Häggmispel hänger med. Nu får den vara med glasburkarna på spisen.

Nu ska jag snart titta på TV4 och The escape artist. Så ruskigt bra och spännande.

Go kväll från Maria

♥ ♥ ♥


12 kommentarer:

  1. Vad fina burkar.....jag gillar också grenar, mossa, kottar osv. från naturen ;))....men jag blandar hej vilt med annat köpt också ;)...............ha en fin kväll!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Det är riktiga proffsbilder du ordnat. Burkar, grenar kanelstänger det är väl föraningen om Jul.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Tittar in för att önska dig en GOD JUL.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina prydnader du har. Jag tittade också på The Escape Artist igår och kommer definitivt sitta bänkad framför tvn kl 21 ikväll och imorgon kväll. Det blir en tidigare runda med Zeth än normalt.
    Ha en fin kväll

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  5. *ler stort* när jag ser att du oxå återanvände God Jul bandet. Jag har knutit det runt en av doftljusen jag har kanel/äpple. ser så mysigt ut så :-)

    Zingo mår allt mycket bättre. Är nog bara små sviter.. Han behöver äta små portioner lite oftare så att inte magen är tom så blir det ordning på honom :-)
    I vårt fall är det ingen som är orolig för vad Zingo kan göra när han träffar katten, utan det är katten som man är mest rädd för :-D

    Ha en fin kväll!
    kram

    SvaraRadera
  6. Så mysigt du gjort!
    Och visst är det svårt att hitta julkänslan utan snö... :(

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad fint du gjort! Julen närmar sig med stormsteg, bara några dagar kvar. Ha det så bra så länge. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Ja nu är det inte långt kvar till jul. Visst är det extra mysigt med ljus när vi har så mörka dagar.

    SvaraRadera
  9. Mysigt! God Jul & Gott Nytt År! Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Det blir nog en grön jul, såg statistik på det
    och det var oftare grön än vit jul.
    Gulliga små tomtar du har.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  11. Fina och stämningsfulla bilder. Och du vad goda dina pepparkakor såg ut, gillar idén med att knåda i mandel och konjak.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  12. Lite snö hade inte varit fel nu. Tiden, ja den rusar fram, på både gott och ont :)
    Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)