tisdag 17 december 2013

Nu bakas det......

Jo du läste rätt.....det bakas i hörnan.
Fast jag har fuskat lite då......färdig pepparkaksdeg. Smidigt och lätt. Och gott luktar det :)
Jag gojsar in lite mandelflarn och lite konjak i degen, lägger den kallt en stund. Och sedan hyvlar jag skivor av degen med en osthyvel och så in i ugnen som vanligt.

Nu blir ju alla "skivor" lite olika stora och olika former på....fast det kan jag tycka är väldigt charmigt att det inte är perfekt.





Ser du mitt "bakbord" Blått med svarta mönster på. Det är IKEAS bakduk i selikon. 
Det var första gången jag använde det....superbra. Kan rekomenderas. Du rullar ihop den och lägger den i lådan till nästa gång. Och jättelätt och smidig att göra ren.


Ja, varsågod en liten pepparkaka min vän.

Detta stora intresse med att baka och pyssla i köket har tagit mig med storm. 
Att läsa mat och bakbloggar är en av anledningarna för min del.

En blogg som jag följt länge är Madame Edith
Hennes blogg är inte bara mat och bak utan en bra blandning som jag gillar.
Sedan finns det ju massor av bloggar som är så himla bra med maten och baket också.
Men mer om dessa bloggar en annan dag.


Önskar dig en fin dag

Maria







2 kommentarer:

  1. Mums, så gott det ser ut... min mormor gjorde liknande pepparkakor, kommer ihåg detta från när jag var liten.
    Ha det bra!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jag bakar jättesällan, men just nu idag på
    em har jag gjort en mjuk pepparkaka. Och du
    har rätt, det doftar ljuvligt.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)