onsdag 4 december 2013

Julmys i min kammare....


Julkort.....


Igår eftermiddag satte jag mig ner och började lite lätt med julkorten.
Hade inte tänkt bry mig i år. Men men ändrade mig. Jag brukar göra mina egna julkort och så blev det i år också. Fast lite enklare snitt en vanligt.

Brukar du göra egna kort?


 En skön och avspänd stund med lite pyssel. Det får nog bli mer av detta framöver, tror jag. Gjorde gott i själen.





Tända ett gott doftljus och låta inspirationen flöda....

Nu blir det att snickra ihop lite lunch.
Om jag inte råkar ut för matkoma så skall jag ut och fixa lite på altanen = julmys.

Må gott och stora kramen från mig

Maria

♥ ♥ ♥



9 kommentarer:

  1. Vilka vackra kort och så roligt att få ett egengjort julkort.
    Ha det så mysigt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, det här är ju en av de allra roligaste sakerna med decemberutmaningen - alla nya bekantskaper jag gör här i bloggvärlden! Häng på du med! :)

    Och jo....jag har gjort många julkort genom åren. Vet dock inte om jag får ihop det i år, kanske.....men jag blev sugen nu när jag läste här....

    Kram Jennica

    SvaraRadera
  3. Att pyssla är som balsam för själen. Det gäller bara att ta sig tiden;)
    Härligt med julkortspyssel, här testades det att göras med barnen i år med ett resultat som var sådär. Men man ska väl vara nöjd den lilla stunden som det faktiskt fungerade,)

    Önskar dig en fin dag och tackar för ord inne hos mig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Jag gör mina egna julkort.Har gjort det dom senaste 4 åren.
    Det är mycket roligare att göra sina egna tycker jag. Mycket roligare att skicka iväg dom. Plus att dom blir ju då lite orginella och "egna".

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  5. Så mysigt & vackert <3
    Nä,jag gör inte egna Julkort men..skickar gör jag till nära & kära/Kram

    SvaraRadera
  6. Har faktiskt gjort egna kort något år, jätteskoj.
    Men sedan har det liksom inte blivit av igen............egentligen skulle man nog gå ihop ett gäng och sitta och pyssla och "tjöta" samtidigt.

    Du undrade över skolästerna..............det verkar inte finnas så stort intresse för sådana längre, jag sålde på tradera för 19 kronor/paret!
    I butiken tar vi 50 kronor styck...............men inget intresse tyvärr.

    Önskar en fin kväll,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Vilken tur att du ångrade dig! De som får dina kort blir så glada!

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  8. Det är ju ett av de bästa pysslena som finns! Alltså, det blir till att ha en pyssla-julkorts-kväll framöver! Det är ju dessutom så roligt att få :-)

    Ha en fin kväll & välkommen att vara med på utmaningen när det passar!

    Kram - Tatjanis

    SvaraRadera
  9. Å så mysigt. Tror det får bli julkortspyssel här ikväll också. Med julmusik och glögg. Älskar att fixa julkort själv! Kramis

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)