fredag 6 december 2013

Hej vinter....

Ja där kom du kära vinter med en massa snö och blåst.
Det är en skön känsla att vakna en morgon då allt är vitt vitt....♥

Ja så var det då fredag igen. 
Vad skall du hitta på denna helgen då. Här hemma blir det lugnt med div pyssel. Maken har varit så duktig och nu lagt klart golvet på krypvinden. Så igår (i busvädret) bar vi allt från gästhuset som skall upp på vinden. Underbart att det är klart nu.
Men nu bygger och fixar han till i trädgårdsförådet för att få en bra organisation där. Så där kommer väl han hålla till i helgen...hihi.
Just nu skottar han för fullt och jag skall in till stan en sväng.

Gosig mat väntar i kväll och IDOL final. Vem tror du vinner.....jag hejar nog på Kevin.


Hyacinterna blommade ut i köksfönstret så nu kom det nya in i stugan. Piffade lite kring löken och är riktigt nöjd.



Sänder också en tanke till Nelson Mandela som lämnat jordelivet. Tänk en sådan fantastisk man och stor förebild. 

Och nu vill jag önska dig en härlig helg och glöm inte andas och ta det lugnt.

Kram från Maria

♥ ♥ ♥

3 kommentarer:

  1. Åhh har ni snö? Det kom en hagelskur som hette duga, pga blåsten för en stund sedan, men det har ju inte blivit något. Dom säger att det ska komma snö i eftermiddag, så vi får väl se. Kanske att jag också vaknar till snö imorgon. :-)
    I morgon blir det först träning på gymmet, sedan kommer goda vänner på kvällen. Så det blir en härlig lördag!
    Jag önskar dig detsamma, en härlig lördag och helg.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Mysigt med Fredag och så har vi ju fått lite lagom med snö också.
    Idol missar jag inte ikväll, ska bli spännande.

    Såg du mitt svar i ditt förra inlägg?

    Önskar dig en fin helg,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Här blir en lugn helg. Ska ner på stan med vänner mest för att njuta av julskyltningen=))

    Visst var han en fantastisk människa Mandela! Han kämpade för friheten som ingen annan.
    Tänk hur mycket en människa kan göra för så många.
    Kram Hannis

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)