torsdag 12 december 2013

En jätteskön dag idag...och platta muffins

Det kändes nästan som vår i luften i morse när jag slår upp dörren. Men under min promenad känner jag att det är riktigt kallt och rått i luften.
Men promenaden är som alltid väldigt skön.

Som jag sa i förra inlägget fick jag ju baklust...hihi. Den där baklusten börjar komma då och då numera. Undrar vad det beror på....jag har ju aldrig varit en bakmänniska. Kan nästan inte baka.
Ha ha ja mitt bak blev ju sådär...min tanke var ju typ cupcakes. Inte dom rätta ingredienserna hemma så det blev en smet till muffinsen (ej muffinssmet) och glasyr i stället för frostning...ja vad hände. 
Jo inget fluffigt direkt utan ganska så platt om man säger så.
Men riktigt goda blev dom. 

Men jag måste ju även visa det jag misslyckas med, eller hur!
Så här kommer lite bilder på vad som finns på köksbänken nu i juletider och små platta muffins.





Hi hi ser nästan ut som knäck på bilden. Köpte dessa helt underbara formar på IKEA.  Dom heter Snöflinga och det ligger både stora och små i förpackningen.

Men skam den som ger sig....bara att testa igen. Nu har jag alla ingredienser hemma så i helgen kanske.


Må gott denna torsdag och nu skiner solen här hemma.
Kramar från Maria

♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

  1. Men vilka söta muffin. De ser i alla fall goda ut. Även här ha baklusten kommit, här hemma är det annars alltid Mr D som bakar men nu har jag blivit lite sugen. Men i väntan på rätt ingredienser så har jag kanderat mandlar och fasiken så gott det blev,)
    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag tycker dina muffins är jättefina. Gör väl inget att dom är platta. Jag brukar också köpa de formarna. De är så fina så här till julen. Din härliga köttgryta i inlägget innan måste jag testa. Älskar grytor!

    Ha en fin dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Men så söta och goda dom ser ut. Kul med baklust. Kanske kommer lite mera goa recept framöver då. Och vilka jättemysiga bilder du visar.
    Kram från Sofia

    SvaraRadera
  4. Gör väl inget om dom är platta bara dom är goda, nog ser dom smaskiga ut tycker jag.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Muffins blir lätt platta, jag tycker dom
    var fina. Och garanterat goda.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Man måste misslyckas för att bli bra på något! Är det inte så?! Jovisst är det så.
    dom ser väldigt goda ut, även om dom är ett misslyckande.
    Jag önskar dig en underbar Luciadag.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  7. Oooo så fint och trevligt! Ser verkligen gott ut och visst misslyckas man ibland men av misstagen lär man sig...hiih...
    Önskar dig en fin och skön tredje advent helg och en vacker Luciadag :)

    Kram Lollo

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker lykta därbak:) vart har du köpt den?

    Idag på bloggen bjuder jag på en webshop med heta coola klappar:)

    Ha en härlig vecka söt

    LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)