lördag 16 november 2013

Smygbörjar.....


Nu måste jag smygbörja med mitt pynt inför advent. Det måste bero på att det är så grått och småtrist ute.


Ja det hela började med att vi hämtade dom här rotting stolarna /två stolar) hos sonen. Dom åkte ut i uterummet.
Då föddes pyntglädjen. Att slå sig ner en stund med tidningen....sinnerlig ro. Lite granris som maken röjt undan la jag på golvet. Tänk så mycket bättre det blev.

Du ser nu delar av uterummet som speglar sig i glaset. 


Ser du i rutan där står en ful fläkt. Med fläkten och med infravärmen får vi en skön värme där ute.
Vi håller som bäst på att göra iordning det hela. Syr just nu draperier/gardiner till ena kortväggen.

MEN nu längtar jag efter lite snö...bort du gröna gräsmatta och fram med lite vitt vitt.

Jag har börjat fixa till växhuset också....men det kommer sedan. I morgon bär det av ut i skogen för att samla på mig lite skatter

Go afton på dig kära bloggvän.

Kram från Maria

♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

  1. Mysigt!
    Jag har inte fixat något adventspiff alls ännu, men det skulle minsann behövas i detta gråväder.
    Men vi har några födelsedagar att fira först............

    Önskar dig en fin dag,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Så spännande och få se vad Du hittar på den promenaden. Det är ju redan mysigt hos Dig till ADvent

    ha det gott

    SvaraRadera
  3. Vackert, jag är också frestad att sätta igång men ska försöka hålla mig ett tag till!
    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
  4. Ååååh så fint! Snart börjar jag också. På jobbet skall vi ha julmarknad nästa helg =)
    Må så gott! ♥
    Malin

    SvaraRadera
  5. WOWW vad julmysigt och vackert:) nu får jag också börja jula till det hemma hi hi

    Idag har jag Giveaway på bloggen, så var gärna med:)

    Ha en fin vecka

    LOVE Maria at inredningsvis - En inredningsblogg för alla

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt ni har det i uterummet :-)
    Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)