lördag 23 november 2013

Rumsgran.....

Slår mig ner en liten stund vid datorn denna strålande lördag.
Igår var de godaste vännerna på middag i hörnan. En mycket mysig och trevlig kväll.

Bästa inflyttningsblomman kom dom med....

En Rumsgran = Lycka !


Enl. traditionen ger Rumsgranen lycka i äktenskapet och lycka i hemmet.



En söt liten uggla sitter och lurar i krukan.

Och en helt underbar kruka med ett ♥

Nu hinner jag nog inte mera vid datorn idag, för nu skall det ätas lunch och sedan blir det julmarknad i vår lilla by.

Go helg på dig

Kramar från Maria

♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

  1. Vilken underbar liten gran. Vacker kruka till.
    Ha en härlig dag på julmarknaden

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Så vackert i all sin enkelhet! Ha en fin dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en likadan gran jag har i butiken, jättefina är de.
    Låter mysigt med julmarknad.........................ha så trevligt.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Oj så fiin gran! Hoppas julmarknaden blir fin för er! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Så jättevackert med din gran! Jag har inte varit på en enda julmarknad ännu! Får försöka till nästa helg!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  6. Så fin. Ännu finare blev den med betydelsen till den.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Verkligen jättefin :-)
    Såg att IKEA har en rumsgran.. bkev sugen på en sån :-)

    Ha en skön söndag!äkram

    SvaraRadera
  8. Ja, de är verkligen fina de små granarna...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. En sån gran måste jag försöka få tag i , verkar ju toppen :) vackra är de ju också:)

    kram / Jenny

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)