tisdag 5 november 2013

Härliga dagar....


Nu har helgen här hemma varit fylld av gäster och härliga dagar. Maken har firats och jag har utforskat nya promenad vägar och till och med gott vilse...:)
Tog ett stort tag om alla gardiner som skulle upp. Här är lågt i tak så inget stämde.....oj vad vi har grejat med detta.
Maken håller på i källaren och tvättstugan så att där kommer bli så bra, när det är klart.

Uterummet håller också på att ta form. Där är nu infravärmen installerad så det blir riktigt skönt där inne.

Vädret går upp och ner men i lördags var det så fint och dimman låg över sjön och älvorna dansade.
Måste säga att lilla huset också svalde en massa gäster på ett mycket bra sett :)

Bra för vi skall nog fira julen här hemma i år. Men tänk snart är det ju 1'a advent....



En liten glimt från gästrummet. Köpte små Crassula att sätta fönstret.  Det är ju söderläge så jag testar dom där.
Ser du fönsterhaken ....dom är så fina. Finns i alla fönster (där det går) i gamla delen på huset.

Nu önskar jag dig en fortsatt jättefin vecka.

Kramar från Maria

♥ ♥ ♥



7 kommentarer:

  1. Håller med dig, underbar fönsterhake. Jag önskar en fin fortsatt vecka till dig också. Kram Ester

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att fixa i ett helt nytt hem :-)
    Extra kul att fira jul där tsm med familjen :-)

    Gulligt det blev i gästrumsfönstret :-)

    Ha en fin kväll!
    kram

    SvaraRadera
  3. har aldrig hört talas om Classula så vacker den var då. Flera stycken av Er bloggare har fixat så mycket
    i Era hem. Det gjorde jag förr med, det var så roligt att ändra och pyssla om.
    Det är så roligt att följa Er ungdomar, nyfiken som det här käringskrället är.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  4. Riktigt vackert med dessa Fönsterhakar!
    /Kram

    SvaraRadera
  5. Ja snart är det advent åå vad jag ser framemot det. förra året bodde vi ju i en enda röra i huset pga att svärföräldrarna flyttat till en tvåa från gården och vi flyttat in... oj vad det fanns att röja. Vi har fortfarande massor kvar att göra målning och tapetsering.. men den här vintern ska vi ligga lite lågt med rustningen inne....man måste nog vila lite också.

    Måste läsa lite här på din blogg märker att jag missat en del....har ni också flyttat???

    Sköt om Dej.
    Kramar Uttan!
    http://www.hososspaalbo.blogspot.se/

    SvaraRadera
  6. Men vad tråkigt med Zorro. Ledsen jag blir. men vad den nye katten Missy är söt. Riktig going,.
    Våran är så busig. idag när jag försökte baka så jäv.......visste jag att jag levde när var det fart.

    Ha en go torsdag Kram Antonija

    SvaraRadera
  7. Så fint!
    Ha en härlig helg vännen,
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)