tisdag 26 november 2013

Det går mot advent i Marias Hörna....

Ja den här veckan vet jag ju vad jag skall göra....jo pynta och pyssla. Bara det att tiden går för fort. Fast jag kan ju ta det lite lugnt i alla fall.

Men det är så spännande att se vad som kan komma fram i advent och juletider i vårt nya hem. 




Nu blommar Hyacinten för fullt i fönstret. Ja köksfönster ja....hum. Här finns inga gardiner ännu.
Tänkte jula till det på något sett. Men mina gamla julköksgardiner passar inte här.
Så en fundering på att sy om dom till en julig gardinkappa. Jag måste testa detta och se hur det kan bli.
Jag har satt upp hiss/jalusi gardiner i en del andra rum. Men i köket funkar inte det på grund av min älskade utsikt....ja ja.

Nu luktar det helt ljuvligt i hörnan och bara det, och frosten utanför fönstret är mys på hög nivå.
Ser att sjön börjar frysa i kanterna redan. Men det också en väldigt grund sjö som fryser tidigt på vintern bara det är kallt.
Tänk skridskoåkning och korvgrillning på stranden....mmmmm.

Nej nu tillbaka till att hänga upp kransarna på dörrarna.
Go eftermiddag och kväll på er.

Kramar från Maria

♥ ♥ ♥

PS!!!
I morgon blir det loppis och besök hos den lokala sågen i byn. 
Vi kikar nu efter bra material till hyllorna i uterummet.
Så vi får se om vi hittar något.

Tjing tjing :)

5 kommentarer:

  1. Jag har kikat runt och tittat på dina fina bilder! Underbart med Hyacinter! Ha en fortsatt underbar vecka! Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Här blommar också hyacinten, den första, med två knoppar samtidigt! Här sitter en som får vänta med att byta gardin i köket, har beställt nya men de kommer inte förrän den 10 december:( Så kul att inreda ett nytt julhem! Väntar på bilder från dina dörrkransar.
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Det är en härlig vecka vi har framför oss med adventsplock och pyssel. Vi har köpt nya ljusslingor att ha utomhus så maken har grejat med kontakter och fästanordningar mest hela eftermiddagen. Jag har putsat fönster i den härliga novembersolen. Allt damm och smuts syns extra tydligt då solen står så lågt som nu.
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är en ljuvlig tid vi har framför oss
    Vacker hyacint kan nästan känna doften hela vägen hit
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Mysigt :-)

    Förstår att det är extra roligt iår att pynta i ert nya hus :-)

    KRAM

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)