lördag 5 oktober 2013

Nya tider i hörnan.......

Nya ljud, nya dofter och nya intryck.
Tänk att vakna till underbar fågelsång även om hösten är här. Tuppen gal och korna råmar i fjärran och solen skiner fortfarande nästan varje dag. Förmiddagsfika på veranden i solen gäller fortfarande även om en tröja åker på.
Måste säga att jag trivs storartat. Detta är livet på en pinne tror jag bestämt.
Vi packar upp och packar upp och river oss i håret hur det skall placeras på bästa sett.

Jag har ju blivit med växthus...jippiiii
Och det allra första jag gjorde var att ta hand om hallon och massor av vindruvor. Vindruvorna har hållit sig länge och hallonen frös jag in.




En fantastisk känsla att skörda lite det första jag gör.
Nu har jag problem för jag hittar inte min kamera....men hoppas snart att den dyker upp.
Må väl där ute och detta var det första inlägget från Marias Hörna -Njut av Livet vid Storsjön.
Kramar i massor på er
Maria

11 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Long time no see...;-) Livet på en pinne med råmande kossor lät underbart. Stor kram från Bergen

    SvaraRadera
  2. Ooo....så goda de där hallonen och druvorna ser ut!!
    Förstår att det känns härligt med växthuset och allt nytt.
    Hoppas kameran kommer fram, det kan ju lätt bli lite rörigt när man flyttar ett helt hem....
    Trevligt att ha dig tillbaka :)
    Kram från Lollo

    SvaraRadera
  3. Oh, så trevligt du berättar. Så mysigt med växthus med. Lycka till riktigt
    och njut nu mens du kan. Och berätta för oss hur du har det.
    tusen tack från Hajan

    SvaraRadera
  4. så härligt med växthus och att ni börjar komma i ordning,
    Ser framemot bilder;)
    Önskar en fin söndag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Förstår att du trivs där ute...................
    Extra mysigt med ett växthus fullt med godsaker att plocka och äta.

    En fin söndag,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Underbart <3 .........
    Härliga foto/Kram

    SvaraRadera
  7. Åh va kul ni trivs!! Förstår dej PRECIS!! Visst är det kul med växthus också,vi har druvor som blev lite sena iår men såå goa...Fina bilder...Gunilla

    SvaraRadera
  8. Det låter som om ni redan trivs bra i nya huset :-)
    ROLIGT!

    Låter som en riktig idyll!

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så härligt det låter! Och roligt med växthuset med skörd direkt.
    Hoppas att din kamera dyker upp!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Jag vet ju att det finns flera sjöar med det namnet men det är väl inte till Jämtland du flyttat??
    Vad underbart att du känner en sån lycka i alla fall över ditt nya liv..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Låter härligt!

    Ha det fint!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)