onsdag 23 oktober 2013

Mitt i veckan.....


Tiden bara rusar iväg här hemma. Regnet har öst ner dom sista dagarna sedan jag kom från Frankrike. Ja och i Frankrike hade jag ju det bara helt ljuvligt. Ett behagligt väder, jättegod mat och underbar miljö och mycket skratt. Mera om Frankrike med bilder längre fram.  Har bara tagit bilder med min Iphone när vi var nere. Och det krånglar när jag skall ladda ner dom.

Nu har jag i alla fall hittat min kamera nedpackad i en kartong snyggt och prydligt. Skönt,  blev lite nervös där ett tag.
Innan jag stack till Frankrike var vi och hämtade lilla Missy på Råmossens katthem här i närheten.
Vi måste bara ha en katt igen efter Zorro.

Så nu vill jag presentera lilla kattflickan Missy. Troligtvis runt två år. Tidigare innekatt. Räddandes undan avlivning och hamnade på katthemmet.
Den lilla tjejen är en liten kavat kattfröken. Inga problem att vara ute och smyga runt. Redan fångat en näbbmus. Hon har även haft lite diskussioner med grannkatterna hi hi.


Nu när vi bor som vi gör är det perfekt med katt. Tomten gränsar till skogen och sjön. Lite sommarstugor och året runt hus. En liten grusväg där bara vi som bor här åker. En massa älgar och rådjur. Mycket fågelrikt....på gott och ont då vi har katt.

Nu gott folk skall jag ta tag i mitt arbetsrum som jag inte fått någon riktig struktur på ännu. Allt bara står visserligen uppackat men det har inte blivit så mycket mera.

Go eftermiddag och kväll på er där ute.

Kram från Maria

♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

  1. Vilken sötnos ni räddad till ett bättre öde. Hon verkar ha kommit till himmelriket. Önskar en fin kväll till dig! Kram Ester

    SvaraRadera
  2. Söt liten Missy.
    Klart man ska ha katt när man bor så.................

    Ha det gott,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa om en katt som får det så bra :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Hej på dig...längesedan jag kommenterat hos dig. Vilken liten söt kattflicka. Hon kommer ju att få det så bra hos er. Kan inte få det bättre. Och vad härligt att resan gick fint. Kram på dig från Karin H

    SvaraRadera
  5. Men vilken sötnos, så bra av er att ta hand om henne.
    Härligt det låter med Frankrike
    Önskar dig en fin kväll med ordnandet.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  6. Åh så mysigt med en liten kattflicka. Djur i hemmet bidrar till större trevnad och man längtar fort hem till sin vän.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Så trevligt att Ni räddat en katt, från att avlivas. Hoppas hon inte rymmer från Er. Där jag bor
    finns det inga utekatter längre. Utan de måste vara innekatter. Så söt hon är, vilket
    underbart sällskap. Henne får Du berätta mer om. kram från Hajan

    SvaraRadera
  8. Ojoj vilken sötnos ni har räddat.. Ert nya liv låter härligt..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Oj så söt hon är lilla Missy:-) Men så bra att du till slut fann kameran. Ja, här är det flyttkartong på flyttkartong i stora högar, både här och i den nya lägenheten. Det stora flyttlasset går i helgen. Undrar just i vilken kartong MIN kamera ligger..... Ha en fin dag! Kramar

    SvaraRadera
  10. Vilken söt misse♥ Ni har hjärtat på rätt ställe, som rädda den :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  11. Så söt hon är :)
    Tur att du hittade kameran.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Vilken fin & trevlig liten ny familjemedlem ni har skaffat ♥
    VILKEN tur att du hittade kameran :-)

    Det låter som om ni bosatt er i en riktig idyll ♥
    ha en fin kväll!
    Kram ♥

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)