fredag 25 oktober 2013

Höstkänslor....


Nu tycker jag ju att vi haft en helt fantastisk höst...eller vad säger du. Nu när jag går i min nya trädgård och kikar runt så finns där mycket känslor och nyfikenhet....vad kommer upp här då. Jag ser ju att det har varit en fantastisk trädgård en gång. Så det känns som en utmaning att ta tag i när våren kommer.
Men nu är det höst och jag blir så lyrisk när jag kan plocka in lite sena höstblommor. Det är en så underbart känsla. Det som finns i massor är Höstaster...en ljuvlig färg.


En liten bukett på soffbordet.

Nu har jag också upptäckt att det finns en massa helt underbar mossa runt i skogarna. Utforskar nya möjligheter på mina promenader runt sjön och i grannskapet. Viktigt att veta framöver :)

Nu är det fredag och helgen kommer runt hörnet. Vad skall du hitta på?
Jag och dotter skall nog på IKEA besök....bara hon och jag. Vi kan gå där i flera timmar....inget det manliga släktet tycker är såååå kul kanske.

Önskar dig en fin helg
Kramar från Maria

♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

  1. Du frågar vad vi skall göra i helgen. Jag blev litet påmind i dag när jag åkte hem med min Färdtjänst. Det satt en annan dam redan där som jag inte sett på länge. Jag har tänkt flera ggr på henne och tänkt så tråkigt hon måste ha det. Men Herre Gud, så roligt Harriet sa hon, jag trodde du hade dött det är så länge sen. Hon frågade om jag åkt till det nya Ica här i Norrköping. Nej sa jag. Hon frågade om jag varit vid Abborreberg och fikat i sommar, nej sa jag. Men Du har väl sett allt det nya som vi har i Norrköping. Äntligen fick jag sga, att det hade jag gjort , men det var ju alldeles nyss, det sade jag inte. Men det bär ju jag som inte får "arselet" ur vagnen.. Det är ju jag som är så trög och inte hittar på något.
    Man dömmer andra, och är en tråkmåns själv.. Man kan visst hitta på saker fast det bara är jag själv.
    Insåg att jag måste bli lie bättre på den fronten, snart är det för sent.
    Förlåt det blev lite långt, men jag märker att Du har lite företagsanda , duktig flicka.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Så spännande att få uppleva en ny och för Er oupptäckt trädgård...härligt. Ett besök på Ikea är aldrig fel, de har så mycket kul.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vakkert bilde, kanskje eg skal ut å plukke inn høst asters også.
    Lenge siden de har vert så fine som denne høsten.

    God Helg! Klem,

    SvaraRadera
  4. Vilken jättefin bild!! Härlig känsla att strosa runt i trädgården och undra vad som ska komma fram till våren :) Min trädgård är inte så spännande, jag får glädja mig över vårlökarna jag själv satt som jag hoppas kommer fram till våren, fniss :)

    Önskar dig en fin helg!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Vackra blommor! Spännande att kika runt i ny trädgård.
    Var precis inne o kollade Ikea´s julsaker men jag blev lite besviken... men ni kanske hittar nåt fint när ni är där :) kram Suss

    SvaraRadera
  6. Härligt med blommande trädgård!
    Har saknat dig lite på bloggen, fint att du kikade in igen!
    KRAM och ha en fin helg!
    Judita

    SvaraRadera
  7. Härligt att ha nya platser att upptäcka, och ni verkar trivas riktigt bra i nya boet! Måste vara riktigt roligt med höstblommor, det har vi inte mycket här omkring.
    En dag på IKEA är ju aldrig fel, och det finns ju alltid något fint att ta med sig hem. Om inte annat är det ju perfekt att ladda upp med ljus när man är där, för det går det ju åt en hel del den här tiden på året =)
    Hoppas ni fick en fyndig dag på IKEA, och att du får en fin helg!
    Kram Petra


    SvaraRadera
  8. Spännande till våren och se hur det blommar,
    härligt att du trivs i nya huset.
    Ha en fin helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Så kul att du hälsade på hos mej, har saknat dej här i bloggvärlden! Visst har vi ordentlig höstkänsla nu, men var tid har sitt. Förstår att det är spännande med ny trädgård! Ha en fin helg! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  10. Fick sådana där fina blommor av mina föräldrar, som stod sig länge i en vas.
    Kul att du tittade in till mej och hoppas att allt är bra med dej.
    Det är fortfarande fina höstdagar

    Kan inte klicka på länken som du lämnar hos mej, fungerar ej.

    Ha en fin helg // Lissen

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)