söndag 15 september 2013

Vinna eller försvinna....

Många tankar och tiden rusar iväg.



Ja det är frågan i dessa tider, vinna eller försvinna....
En del saker får ett nytt liv på ny plats vilket ger oanade möjligheter.
Kanske vissa saker har gjort sitt i hörnan och skall skaffa ett nytt hem.
Ja sedan finns det en massa saker som aldrig funnit sin plats. Mycket sådant har det varit sista tiden.

Maken och jag har ju lite olika tankar om vad som skall vinna eller försvinna..hi hi
Många turer till Sekundhand och tippen....men jag gillar det. Det känns så gott att få röja och plocka undan det som kanske inte skall vara hos oss längre. Sålt en hel del på Blocket också...underbart!

Tiden går också så fort. Det har hänt en del saker i hörnan. Min kära "svärmor" har fått somna in. Känns jättetungt men samtidigt så har hon fått frid och kan möta sina kära igen. Och hon blev ju nästan 92 år. Älskade goa Britta

En härlig tjejmiddag med mycket planering inför vår resa till Frankrike i oktober.

Ännu ingen ny liten pälsboll. Vi vill klara av flytten först så får vi se. Men visst vill vi ha en ny liten gosig katt. Tyvärr är ju maken allergisk mot katt....fast han brukar inte bry sig så mycket om det där. Så vi får se. Kanske det blir både katt och hund. Vi kommer ju att bo så fantastiskt bra för detta med djur nu......

Vi har också varit i stora varuhuset.....mmmm underbart tycker ju jag. Hem kom en tvättkorg och lite små fix. Soffa + fåtölj beställda.

Ja om en vecka sitter vi ute på landet i vårt nya lilla hus. Måste jag säga att jag längtar såååååå.

Mycket inredningstankar surrar i mitt huvud.......så titta på dessa bilder.

Alla bilder från Sköna Hem.







Har funderat på skall jag ha en ny blogg nu när jag flyttar...hum. Typ Marias Hörna -Njut av Livet på Skogsvägen 11. Eller skall jag köra på som vanligt med ny miljö och helt andra förutsättningar. Ser att en del av er gör en ny blogg när ni flyttar...så vad tycker du?

Go söndagskväll på dig och hoppas du får en fin vecka. 

Kram från Maria

♥ ♥ ♥



10 kommentarer:

  1. Beklagar sorgen... Men hon hade haft ett långt & rikt liv :-)

    Låter mysigt att ni ska skaffa en ny katt, eller kanske t.om en hund. Sååå mysigt :-)

    Om du ska göra en ny blogg... Ja inte vet jag... jag hade nog inte gjort det bara för att jag flyttade men alla är olika :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej inte behövs en ny blogg, blir så kul ändå att få följa er flytt :)
    Ha en fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är länge sedan jag tittade in, har haft ett riktigt långt blogg uppehåll... Kör vidare på denna blogg tycker jag :) Jag ser att det har hänt mycket på ett år!

    SvaraRadera
  4. Nä jag bytte ej blogg när jag flytta till stugan men det gör du som du vill..Sorgligt med svärmor men vilket långt liv ändå ♥ Kram på er Gunilla

    SvaraRadera
  5. Så väldigt vackert Ni har kring Er. Så mysigt och hemtrevligt.
    Detta med bloggen måste du känna ordentligt för.
    Hoppas vi hittar Dig bara, det är ju så härligt att få hälsa på.

    SvaraRadera
  6. Vilka fantastiska bilder, det där badrummet hade gärna fått flytta hem till mig =) Det måste vara väldigt roligt att få fundera och planera för nya boet!
    Önskar dig en solig start på nya veckan!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  7. Kikar för att önska en fin dag och är ledsen för sorgen...
    Lycka till med det nya
    Ta hand om dig
    Kram Lollo <3

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara bilder!
    Jag förstår att du är spänd på att flytta. Fjärilar som flyger runt i magen..
    Jag tycker du ska behålla denna fina blogg och i så fall piffa upp den om du vill det. Alla som vill läsa din fina blogg vet ju var du finns nu..
    Ha det underbart

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  9. Vad spännande med er flytt. Ett hus på landet är min dröm också.. Förstår att tankarna virvlar hos dig nu..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. It hаs some excellеnt ԁata!


    Mу ωebsite Recommended Looking at

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)