söndag 1 september 2013

Nu ett gott recept.....

I går hade vi barnen här på lite söndagsmiddag. Troligtvis den sista familjemiddagen i hörnan innan vi flyttar.
Flyttlasset går väl om c.a tre veckor tror jag, så tiden går så fort.

En riktigt mumsig middag som jag måste ge er receptet på.

Grillad fläskfile med chevregratäng.

Marinerad fläskfile.
Vanlig bas marinad och ös på en massa kanel och
 gojsa in i köttet ordentligt och låt marinera helst över natten.

Chevregratäng:
1 msk olivolja 
6 st rödbetor 
200 g chèvreost
 1 dl crème fraiche 
0.5 dl grädde 
1 tsk honung, flytande 
Salt,  Svartpeppar, efter smak 


Gör så här GratängSätt ugnen på 175 grader.
2. Smörj en ugnsfast form med olivolja.
3. Skala och skiva rödbetorna och placera i formen.
4. Mosa chèvreosten med en gaffel och blanda med crème fraiche, grädde och honung.
5. Smaka av med salt och peppar och fördela röran över rödbetorna.
6. Gratinera i ugn i ca 30 minuter.

Grilla köttet och servera gratängen och en grönsallad till.
GUD så gott!!



Må gott nu i septembermånaden och en ny vecka står för dörren.

♥ ♥ ♥






8 kommentarer:

  1. Det receptet tar jag till mig, verkar riktigt gott.
    Vad skoj med din flytt............vart någonstans går flyttlasset....du blir kvar i stan i alla fall?

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Jag igen här..............
    Kul att ni flyttar dit ,då har du nära till auktionen.
    Då kanske vi ses i vinter...........

    Anneli

    SvaraRadera
  3. mmmm det lät väldans gott :-)

    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det låter och ser väldigt gott ut.
    Lycka till med flytten, det kommer att gå fint.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  5. Åå såå mumsigt det låter och ser ut!!
    Tack för recept och lycka till med flyttbestyren.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Gott! :) Jag gör med färsk fetaost.. Reko ;)

    kramar/Olg@

    SvaraRadera
  7. Jösses vad sugen jag blev nu..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)