fredag 5 juli 2013

Vi fick det.....

Tänk vi har köpt ett hus....

Visserligen bor vi kanon bra och stortrivs. Men någonstans har vi alltid letat efter något speciellt.
Ja och en dag hittade vi det.
Det lilla huset med sjöutsikt och 3 min till morgondoppet.
Öppen spis, en härlig trädgård, ett uterum och ett litet växthus....helt galet.

Bild Hemnet

Så nu vet du varför jag börjat röja och rensa. Och det lär jag få fortsätta med.
Huset vi flyttar till är 80 m2 och vi bor på 125 m2....hi hi en utmaning.

Nu bär det av till bästa svägerskan L ute på hennes land vid havet. 
I morgon firas sonens fördelsedag. Ja sedan blir det rensa och röja.


Bild Hemnet


På måndag morgon är det en kul grej som händer. Men det berättar jag om i nästa inlägg. Nä nu får vi ge oss iväg.

Må gott kram Maria 

♥ ♥ ♥



20 kommentarer:

  1. Grattis till husköpet! Härligt när man hittat det man verkligen vill ha!

    Ser väldigt fint ut!
    Trevlig helg

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt det ser ut! grattis till erat nya hus:) antar att vi får följa med på resan mot det nya ;) Trevlig helg <3 kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Då vet ni vad ni har att göra framöver1 Grattis! Så fint det låter! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att ni fick det ni ville ha! Grattis!
    Ser fram emot nästa inlägg.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  5. GRATTIS! Så himla roligt. Jag förstår att du är eld och lågor.
    Nu är jag jättenyfiken på vad ditt nästa inlägg kommer att innehålla.
    Ha en härlig helg!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Grattis!
    Jag vet precis vad som väntar... att flytta ner sig till mindre boende är ett ständigt bortväljande av kära gamla saker... det skär i hjärtat ibland, men det blir himla bra till slut... Vilket fint hus!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Massor av grattis till ert nya hus, låter jättemysigt!! Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Oj, vad skoj!
    Vet hur känslan är när man nyss köpt hus.............man nästan hisnar och undrar vad man gjort.
    Ert nya hus ser jättefint och mysigt ut.
    Så nära vattnet också , kanon.

    kram från mig,
    Anneli

    SvaraRadera
  9. Åhh GRATTIS vännen ♥ vet precis hur det känns,vi flytta ju till våran stuga på 55kvm från stor lägenhet i en annan stad t o m..fem mil till våra jobb..MEn så vi trivs! Lycka till nu! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  10. Åh, vad skoj och grattis till köpet. Låter helt underbart....och ser vackert ut.

    Ha en fortsatt fin helg och skön sommar.

    Kram Britt

    SvaraRadera
  11. Gratulerar till nytt hus! Den där utsikten hade man inte sagt nej till. Så härligt! Det är livskvalitet,det! Är nu tillbaka i bloggvärlden efter ett skönt sommarlov. Hoppas du njuter sommarlata dagar du också. Kramar

    SvaraRadera
  12. Grattis till det nya huset! Liza

    SvaraRadera
  13. Men grattis!! Låter underbart - stranden är så trevligt att ha nära till huset ;)

    Förståratt du har lite att rensa/sortera ;)

    kramar/Olg@

    SvaraRadera
  14. Grattis till ert nya hus, ser helt underbart ut...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  15. Grattis!!
    Vad fint!
    Hoppas ni kommer trivas bra där...
    Kram

    SvaraRadera
  16. Tjusigt grattis till ert nya hem. Det e alltid roligt med ett nytt hus.
    Kramiz Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  17. Vilket gulligt hus och det där med vatten, det drömmer jag också om :) mvh. living by Miriam

    SvaraRadera
  18. Vilket gulligt hus och det där med vatten, det drömmer jag också om :) mvh. living by Miriam

    SvaraRadera
  19. Vilket gulligt hus och det där med vatten, det drömmer jag också om :) mvh. living by Miriam

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)