fredag 3 maj 2013

Tankar under markisen.....

Under vår markis tillbringar vi nästan hela sommaren när vi är hemma. Komma undan solen en stund. Regnet smattrar på väven....finns ju inget mysigare. Jag är ju en person som gillar att vara i solen. Men ibland känns det skönt att krypa in i skuggan. Och på kvällen under markisen är det ju så mysigt. Tända lite levande ljus och gotta till sig.

Idag har jag suttit lite under markisen och funderat och längtat.
Jag var ju på tjejmiddag igår och där smidde vi planer må du tro.
Men jag kan inget säga ännu för allt har inte fallit på plats ännu.
Det är så bra för vi sparar pengar varje månad i mitt tjejgäng, och nu kan jag ju avslöja att det är mycket pengar nu.

Men detta har jag suttit och drömt om idag under min markis.
Nu väntar en middag på lite grillat och en god sallad. Men vi får nog sitta inne för kylan kommer.

Må väl nu i helgen alla fina.



Lavendelblomman fick lufta sig i solen idag. Men nätterna är kalla så in med den i kväll.




Under markisen bilder i dag denna fina fredag.

Härlig helg på dig nu.

Kram från Hörnan och Maria.

Vill du se mera av mig i helgen gå in på Instagram under Maria_Kilen

11 kommentarer:

  1. Låter spännande...

    Ha en solig och fin helg nu!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Ja det blir spännande att få se vad ni hittar på. Så fint med musslan och sanden i lyktan, och vilka fina strandfynd du har... jag borde ta mig ner oftare och leta. Men när jag väl kommer ner så har dom plockat allt utom tång och gamla pet-flaskor och sånt trist...
    ha en fin helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Oj, vad spännande! Väntar ivrigt på att få höra vad ni hittar på för skoj. :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  4. Vad kan det vara för ideér ni har?
    Nu blev jag riktigt nyfiken ( som vanligt ).

    En fin helg till dig,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Så mysiga bilder du bjuder på och spännande planer du har:)

    Ha en skön helg!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en HÄRLIG HELG under markisen!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  7. Kan det månne vara ett växthus ;-)
    En fortsatt skön helg till er Maria!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Va härligt..... ! Vilken bra idé att spara till något kul att göra tillsammans. Spännande att få höra sen vad ni kommer att hitta på.
    Ha en skön helg nu där under din korkek..... Eller markis menar jag !! :o)
    Vi ses på Insta.

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  9. Det låter som om ni har spännande planer på gång!
    Ha en riktigt skön helg, och hoppas att det blir lite värme så att vi kan sitta ute.

    SvaraRadera
  10. Härligt att ha något sånt kul att planera och se fram emot :-)))
    Ha nu en mysig helg.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  11. Ja det ÄR så kul att "träffa" dej på instagram så!! Åh spännande det låter,kanske är samma som jag ska "spara" till,hihihi...Underbara bilder du visar..kram o trevlig lördag ♥ Gunilla

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)