onsdag 22 maj 2013

Onsdags bilder....

Nu har jag satt ihop lite bilder från helgens lilla födelsedagskalas här hemma i hörnan.

En underbart varm och härlig pingstafton hemma i trädgården.
Jag blev så glad över att det var ett så fint väder att vi kunde vara ute i trädgården. Jag brukar ha tur men man vet ju aldrig. Jag tycker det är lättare och skönare när gästerna kan breda ut sig lite och är det barn med så är ju trädgården mycket roligare. 
Vi grillade fläskfile som legat i marinad ett helt dygn. Till detta en hemmagjord potatissallad som blev kanon mumsig. Lite grönsallad och kladdkaka till kaffet. MUMS!! (Om jag får ge mig själv lite beröm.)

Så här hemma var det fullrulle hela pingstaftonen. Och sedan blev det melodifestivalen. Och jag tycker verkligen om vinnarlåten.....så rätt låt vann enl. lilla mig.

Ett litet bildcollage över dagen och trädgården.


Fina presenter och underbara blommor.



Skönt under markisen i värmen. Och nu finns också en liten 1'a ledig i äppleträdet.



Mitt favorit armband från Pandora och älsklingsblusen.

Önskar dig en härlig dag
Kram från Maria

14 kommentarer:

  1. Naturligtvis får du berömma dig själv!!!
    Vilka härliga bilder. Ibland ska man ha tur (med vädret alltså!).
    Har jag inte sagt det tidigare, så grattis i efterskott!

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Klart du ska klappa dig på axeln och ge dig beröm! Fint ni hade det. Är skönt när man kan vara ute.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken kanon dag. Härligt födelsedagsfirande i underbart sommarväder. :-)
    Jag fyller om 1 v tror du jag har samma tur? ;-)

    Jag tycker oxå att vinnarlåten var riktigt bra :-)

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Finfina bilder. Förstår att ni hade det trevligt. Hurra hurra hurra! Kramis

    SvaraRadera
  5. Mysigt har du haft det precis som mig och jag är faktiskt också nöjd med vinnarlåten i år...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Verkar ha blivit ett härligt och minnesvärt barnkalas!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga bilder och vilket vackert armband. Även här har jag ett pandora armband som jag värdesätter högt.

    Önskar dig en fin kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  8. Låter som en riktigt minnesvärd dag! Både blus och armband ser så fint ut. Jag gillade också Danmarks bidrag, så rätt låt vann absolut! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  9. Låter som en fantastisk dag :)


    Kramar Susanne

    SvaraRadera
  10. Vilken trevligt Pingstafton ni har haft.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Toppenfina bilder och kul med lite full fart ibland.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  12. Våran lördag såg lika dan ut! Underbart väder o vi kunde sitta ute!! Vilken tur! Jag fyllde i fredags men hade kalaset i lördags!

    Grattis i efterskott! KRAM Anna

    SvaraRadera
  13. Vilken tur med vädret! Grattis i efterskott!

    Pandora älskar jag md;)

    Trevlig helg, Maria!

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  14. Jättefina bilder, ett stort Grattis i efterhand.
    Det är alltid roligt att bli firad, eller att fira någon annan.
    Armbandet var jätteläckert tycker jag.
    kram från Hajan

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)