söndag 5 maj 2013

Må gott utan krav....



Ja det är viktigt för mig att Må gott och Njuta av livet utan några krav. Hit hör allt från vackra saker, mysiga saker och händelser, en mysig bok en skön promenad eller ett skönt träningspass.
God mat och lite gott att dricka till det. Ja jag är en riktig livsnjutare med andra ord.

Varje söndag gör jag en lite grovplanering för kommande vecka. Detta är ett måste för att jag skall få en balans efter min stroke och hjärntröttheten. Börjar bli riktigt bra på detta nu.

Vad skall vi äta dom närmsta dagarna och andra viktiga händelser.
Hur skall jag lägga min träning, motion och vila mm.

Låter väldans ambitiöst men det är det egentligen inte. Det är ett måste helt enkelt.
Så nu blir det lite kokböcker och recept som skall fram och träningen är redan planerad.
Det blir en mix av:
Måndag Stationsträning
Tisdag Core
Onsdag Yoga
Torsdag Styrketräning/promenad beror på väder och vind och ork
Fredag ...ingen aning det får vi se.

Lite vardagsmotion på detta så är jag nöjd. Eller jag är nöjd ändå...:)

Bild från mitt Instagram
Nu snart också lite lunch och vila en stund.
Sedan blir det plocka lite blommor till svärmor som vi skall hälsa på i eftermiddag.


Hej hopp på er denna fina söndag och må väl så syns vi nog imorgon :)

Kram från Maria

9 kommentarer:

  1. Planering är bra, det behöver alla.
    Du är duktig som tränar varje dag,
    jag är imponerad. Fint collage.
    Må gott och kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Så kloka ord! Att släppa dessa krav och låta själen få näring ska jag försöka mig på idag :) Vad duktig du är på att tag i saker som förenklar för dig, bra gjort <3

    Önskar dig en härlig dag!
    Kram Jane

    SvaraRadera
  3. Himla kloka ord.Härligt inlägg.Ha en skön söndag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Fina du! Det är inte ambitiöst att strukturera sitt liv. Utan smart ;) Sen har jag hör K.Polack säga Ha en dag blank i din almanackan så mår du bra ;) Vet inte om behöver efter stroken träning varje dag, annars skulle jag sagt Låt bli på fredag ;)
    Kramar till dig, Maria!
    /Olg@

    SvaraRadera
  5. Så härligt att du kommit på din grej och att det gör livet lättare :)
    Vi mår nog alla lite bättre av planering....du verkar ha ett bra schema ...så duktig du är!!
    Ha de fortsatt gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  6. Egentligen borde vi alla göra lite planering med mat & liknande.. Jag är dålig på det, men vad bra att du fått in detta i ditt tänk :-) Ditt liv blir ju bättre & lättare :-)

    Hoppas ni fick en mysig eftermiddag hos svärmor :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Det låter skönt och det passar mig med. Njutningarnas tid är här nu.
    Njut nu!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. kära lilla vän, <du kanske läst om min väninna som har bytt hjärtklaff, om du visste så duktig hon är nu. Det är en fröjd att se. Hon orkasr mycket mer, går på
    gymnastik varje måndag på Vrinnevisjukhuset i Norrköping. Jag tror det var väldigt
    socialt bra med, att träffa andra patienter med samma grej. Hennes nya klaff var från el liten kalv, alltså ett kalv-öra, tänk va de kan.Lycka till u kära
    bloggvän och följ instruktionerna väl.
    Lycka till kram Hajan

    SvaraRadera
  9. Smart och klokt av dig. Med planering slipper man en massa onödig stress och lättare njuta av vardagen.
    Njut och må gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)