onsdag 8 maj 2013

Ängla onsdag...

Änglapelargon blir det från hörnan idag. En regnig onsdag för min del. Men skönt med ett strilande vårregn, det behövs. Nu känns det så friskt med en gång.

I köksfönstret huserar nu Ängla pelargonen bakom gardinen.
Den här pelargonen kunde jag bara inte motstå....så söta blommor.



Nu nyss hemkommen från ett skönt Yoga pass med mina goa Yogisar på Friskis. Det är ett troget gäng som Yogar med mig varje vecka. 

Eftersom det regnat idag så har jag roat mig med lite pappers jobb här hemma och lite fix. Nu har jag ju varit utomhus i flera dagar så lite inomhus jobb var det dags för.



Har du också fått lite vårregn på dig eller skiner solen fortfarande?

I morgon är det ju Kristi himmelsfärds dagen men här blir nog en vanlig torsdag. Maken skall ner till hamnen för att jobba lite med bryggor mm. Så jag stökar väl runt här i hörnan i min egen lilla värld.

Nu blir det en stor kopp te innan kudden ropar på mig.


Kramar på er alla från Maria



18 kommentarer:

  1. Fint det är med pelargonier. Här kom regnet sent på eftermiddagen och det behövdes. Nu blir det grönt överallt. Kanske det t o m lättar upp i näsa, bröst och ögon.
    Imorgon åker jag på skolresa med dotterns klass och är borta hela helgen. Så jag hoppas solen kommer tillbaks.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. En sådan vacker pelargon, visste inte ens att det fanns en sådan. Själv har jag införskaffat mig en engelsk pelargon och tro det eller ej men den blommar och lever än;)

    Önskar dig en härlig torsdag
    Kramar
    Annie

    SvaraRadera
  3. ja lilla vän det bliver som vanligt på denna dag, det regnar redan här
    där jag bor, men jag tror det behövs

    kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Det var varmt med lite droppar ;) men precis som du säger - det är behövligt och helt ok, för min del med vårregn ;)

    Jag jobbar natt, så imorgon blir det att slappna av och bara vara ;)

    Trevlig helg!

    Kram till dig, Maria! /Olg@

    SvaraRadera
  5. Fantastiska bilder på en otroligt vacker pelargon. Åh, som jag längtar efter att få sätta ut mina pelargontelningar på altanen! Men ikväll gjorde vi en tråkig upptäckt i trädgården. Mördarsniglarna har ankommit!:-( Ha en fin kväll. Kramis

    SvaraRadera
  6. Glömde att skriva vilken vacker Pelargon, det namnet har jag
    aldrig hört förut. Man lär så länge man lever.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  7. Vilken jättesöt pelargon du har!
    Ja, regnet i natt gjorde verkligen susen och de doftar ljuvlig ute nu!
    Pyssel inom hus behövs alltid, speciellt som man varit mest ute de senaste dagarna!
    Ha en härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Det regnet gjorde susen, det blev grönt
    över en natt. Underbart fin pelargon
    du har.
    Må gott och kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Vilket fint namn och fin var den!
    Här har det också regnat, kändes bättre med allergin då...allt exploderar ju nu!

    kram

    SvaraRadera
  10. Hei, Herlige bilder og blikkfang hos deg! Takk for koselig hilsen! I dag er det grått, regn og opphold om hverandre. Fin torsdag til deg! klem Siv:-)

    SvaraRadera
  11. Hej igen Maria! Väldigt fin blogg som sagt! Kika gärna in på min nya bröllopsblogg med; www.ourwedding.blogg.se :) Jag provar att kommentera som Anonym denna gången, när jag tog som Namn/webbadress fungerade det ju inte :/ Håll tummarna för att det lyckas! Kram Evelina

    SvaraRadera
  12. Härliga blommor och härliga färger...må så gott och KRAM från Helena

    SvaraRadera
  13. Vilken fin pelargon! Har haft en sådan men tyvärr så tvärdog den en vinter. ( fast den var inomhus). Den är så söt, visst doftar den också?

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  14. Så söta blommor! Ännu finare än de "vanliga", tycker jag:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Den är så vacker.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  16. Det var nytt för mig med denna vackra pelargon!!!
    Visst är det härligt med pelargoner en underbar och tacksam blomma:)
    Ha det fortsatt gott i denna ljuvliga majtid
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  17. Så vackra. Ha en fin helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  18. Otroligt vaccker ♥...
    /Kram Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)