tisdag 30 april 2013

Valborgsmässoafton....


Vårvindar friska och vi hälsar våren välkommen. Kallt och friskt har det varit dom sista dagarna så det gäller att ta på sig. Min lilla kära urna som jag haft ett par somrar nu och frusit sönder men det är mitt eget fel. Så nu ser den ut som en gammal keramikkruka från järnåldern eller så.
Ja den får grävas ner i landet sedan, det kan bli snyggt men nu får den stå med lite vårljung i så länge på ljugarebänken.




Vad skall du göra under valborgs och första maj nu då. Här händer nog inge speciellt tror jag. En majbrasa kanske om jag hittar någon. Lite god mat blir det i hörnan. Räkpaj, lite lax och ägg samt lite smått och gott i vårens tecken.





Önskar dig fina dagar nu......från Maria


12 kommentarer:

  1. Du lilla Marie det verkar ju toppen för Dig.
    Jag tänker inte gå ut i blåsten inte i år.
    Det var förr när man var yngre, då skulle
    det festas på både det ena och andra.
    ha en trevlig helg önskar

    Hajan

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka=))

    Här blir det lugnt och skönt.
    Mest mys och det hoppas jag att du får också!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Trevlig Valborg önskar jag dig tillbaka. Hos oss i Skåne blåser det ganska så mycket idag så vi stannar nog hemma från valborgsmässobålet. Vet inte ens om de törs tända det då kombinationen kraftig vind och torrt gräs inte precis är så gynnsamt för eldning.
    Vi ska äta räkor med avocado samt en halstrad kötttbit och till det dricker vi ett mousserat vin och låtsas det är champagne.

    Hälsningar

    SvaraRadera
  4. Här blir det lugnt o skönt med lite mat o vin. "Måste" ut en stund o titta på brasa o höra våren sjungas in :)
    Ha en härlig kväll
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag blir hemma och tar det bara lugnt. I morgon blir det målning av nya kojan. Vi ska flytta om ett par veckor och då vill jag gärna ha lite gjort innan det är dags att bära möbler.

    Hoppas att du har det bra och får en fin valborg. :)
    Kraam
    Ina

    Ps. Jag har en ny blogg:
    http://gamlaposthuset.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Hoppas du har/haft en mysig valborg, här hemma tar vi det lugnt.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Ela é um mino e muito delicada. Linda...
    abraços

    SvaraRadera
  8. Gomorron
    Krukan är jättefin trots spricka.
    Och vilken god mat ni åt, hoppas du fick se
    en brasa också, det saknade jag här.
    Ha en fin 1 maj
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Tack det samma :-)))
    Må så gott.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  10. Oooo...så fint & va gottit med Räkpaj, lite lax & ägg :)
    Ha en skön 1-a Maj/Kram Annmi

    SvaraRadera
  11. Mmm, vad gott det låter! Jag hoppas du fick en fin Valborg med härligt solsken Maria.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Hoppas du har haft en riktigt skön 1a majledighet :-)
    KRAM

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)