söndag 28 april 2013

Lavendel.....

Först skriker jag på HJÄLP!

Ja nu behöver jag lite hjälp av dig.
Nu har jag övertagit dotterns MacBook. Hi hi nu försöker jag begripa mig på det här.
Inte helt solklart när jag ju är van vid min PC.

Jag tänkte ladda ner PhotScape nu till MacBook....men det blir bara tramsigt.
Så nu undrar jag du som använder Mac och använder PhotScape. Vilket programval har du laddat ner. Kan jag kanske få adressen??? Det mesta jag hittar verkar bara vara till Windows och PC. Men jag vet att det finns.
Nu blir alla bilder helt råa och det spelar ju ingen roll. Men jag saknar mitt PhotoScape.
Så lite hjälp efterlyses.






Lite från mathörnan i köket där mitt lavendelträd nu får bo, innan det är dags att flytta ut till värmen.


Det där med olivträd i all ära...men jag klarar inte av dom. Så det blir lavendel träd denna sommaren.
Är väldigt förtjust i just lavendel.......doften är bara helt underbar.

Här hemma har helgen varit strålande och blandad. Lördagen blev under dagen ganska blöt med regn och hagel och lite åska på det. Idag söndag har det varit riktigt skönt i solen. Så det har blivit lite pyssel bland mina plantor. Det har fikats ute i solen och mysiga samtal med dottern som varit på besök.
Men nu måste jag fixa med lite söndagsmiddag. Idag bjuds det på kyckling i lergryta, smarrig sås och potatisklyftor i ugn.

Önskar dig en skön söndagskväll och fortsättning på dom sista dagarna i april.







14 kommentarer:

  1. Ljuvligt med lavendelträd :)
    Kan tyvärr inte hjälpa dig/Kram Annmi

    SvaraRadera
  2. Älskar också både färg och doft från lavendel! Kan ingenting om det där du frågar om, tyvärr!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. svar...
    Jag änvänder ofta PhotScape jag mé :)

    SvaraRadera
  4. Vilket jättefint lavendelträd! Visste inte att de fanns uppstammade på det viset, jättesnyggt!

    Med dataproblemen kan jag tyvärr inte hjälpa dig, kan inte sådant...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga doftande lavendel, här har alla mina buskar frusit till döds av denna låååånga vinter. Så det blir helt enkelt att köpa in nya och kanske blir det ett träd för det var verkligen vackert.

    Önskar dig en härlig kväll och att eventuella dator problem blir lösta.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  6. Hej vad roligt att du e tillbaka. Underbart hoppas allt e bra. Jag skall fråga in kompis som har en Macbook skall se om hon vet hur man gör. Frågar henne imorgon så hör jag av mej. Här har vi haft en underbar helg med massor av sol när man har vaknat. Men idag har det varit kallt i Luften men vad gör det bara det e sol.
    Jösses vad tiden går, snart valborg. Vi höres kramiz i massor. Antonija Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  7. Jag är dålig på det du undrar över...hoppas du finner en bra lösning :)
    Njuter av dina vackra bilder och känner doften ända hit till mig...hihi...
    Hoppas du får en fin ny vecka vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  8. Hej hej och kul att du är tillbaks!
    Jag är så sjukt oteknisk så det är rent pinsamt...
    Jag vill också ha uppstammade små träd, får kanske ta och köpa på mig ett par tror jag!
    Ha en fin valborg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så fint med lavendelträd. Kanske man skulle ta och prova!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Välkommen tillbaka! Och grattis till MacBook! Varför kan inte allt vara kompatibelt med varandra? Tack för fina bilder! Kramis

    SvaraRadera
  11. Laddardu inte ner det från AppStore på en Mac som du vill ladda ner? Har bara en iPad än så länge så är väldigt osäker. Lycka till!
    Vilket vackert lavendelträd! Nu blev jag sugen på att skaffa ett sådant. Jag håller med dig om att doften från lavendel är underbar.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  12. Jag tror att du inte kan ha Photoscape på Mac om du inte först installerar Windows också och kör dubbla gränssnitt.. Det är mycket pilligt och inte värt besväret, tycker jag personligen.
    Varför inte prova några av apparna som finns i App Store. Sök på gratis appar och foto så får du upp en hel del roliga. Prova Pixlr-o-matic, Imageframer, Art text Lite och Photoeffects lite, de använder jag mest. Sen kan du använda dig av iPhotos verktyg för att trixa lite också. Annars har du Gimp för Mac, ett gratis Photoshop...
    Det är lite konstigt när man går från PC till Mac, men jag lovar, när du jobbat lite med den så vill du inte byta tillbaks. Jag älskar att det går att ha hur många flikar o fönster uppe som helst utan att den laggar och det finns så mycket annat bra...
    Lycka till
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  13. Har aldrig använt Photoscape... Kör med iPhoto i min kära Mac. Har alltid privat haft Mac o tycker att de är toppen! Tvingas använda PC på jobbet och muttrar över den...

    SvaraRadera
  14. Hej fattar inte vart mitt svar har tagit vägen jag svarade dej dagen efter att jag pratade om ditt problem men hon sa att det går inte att ladda ner photoshape på din dator för det e inte samma operativsystem. Så jag e verkligen ledsen att det inte går. Du får hitta något annat jag skall höra med min kompis om det finns någon annan sida du kan ladda ner som hon vet. Kram Hör av mej. Antonija

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)