fredag 26 april 2013

Ett par härliga dagar....

Nu har det gått ett par härliga dagar sedan mitt sista inlägg. Tack för alla kommentarer.

Solen har lyst, det har stormat och blåst och så har det ösregnat. Ett riktigt aprilväder har vi haft här hemma. Och mitt i allt detta börjar det knoppas och blomma i naturen.
En promenad i trädgården gör mig så lycklig. Det kommer upp små knölar och små blad lite överallt och det går fort nu. Gäller att hinna med i all växtfart.

Nu är det helg och vädret verkar bli ok så då planeras det lite trädgårdsfix så klart.
Varit i väg igår på Blomsterhaga och handlat lite plantor.

Så nu skall jag kila ut och jobba i trädgården...hej på er så länge.






Liten Zorro hjälper ju gärna till...här har han godkänt dom inköpta plantorna






Och önskar dig en superskön helg! Och glöm inte att andas.




22 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka måste jag ju börja med.
    Skönt att du mår bättre.
    Jag har sett fram emot att följa din blogg. Vackra bilder du lagt upp.
    Jag önskar dig en underbar fredag och en precis lika underbar helg.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du är tillbaka! Jag hoppas vädret blir fint i helgen så att jag kan börja med lite trädgårdspyssel också :) En skön helg till dig med!

    SvaraRadera
  3. Trevlig helg på dig Maria och njut i trädgården!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Varmt välkommen tillbaka! Har saknat dej!

    Underbara bilder du bjuder oss på idag!

    Ha en fin o trevlig helg!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder. Ha en härlig helg och njut av våren och din trädgård. Kram Veronica.

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka, härliga bilder och en underbar tid vi har framför oss :) Ska iväg o köpa lite plantor o jord nu i helgen också.
    Ha en skön helg
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Hej Maria! Så roligt att du är tillbaka!
    Så härliga blombilder! Och kattbild!
    Jag håller också på med trädgårdsarbete. Det är så skönt att vara ute nu.

    Ha en fin helg i trädgården!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Så roligt att du är tillbaka igen! Och fantastiskt fina bilder bjuder du på som vanligt! Även här blir det trädgårdspyssel och vädret ser ut att bli härligt, bara att passa på att njuta =)
    Ha en härlig dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Hej Maria, skönt att du är tillbaka, har
    allt saknat dig. Och visst är det härligt
    och äntligen kunna vara ute och greja.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Hej och välkommen tillbaka :) Härligt våriga bilder du bjuder på idag, och nyfiken liten misse också :)) Trevligt med lite fint utomhus!! Det kliar i fingrarna att fixa utomhus men just nu är det mest vedpyssel och fällning av sly som gäller här hemma, urk...

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  11. Härligt att vara ute i trädgården, här har vi underbart väder idag och det var så mysigt på min morgonpromenad när solen lyser och fåglarna kvittrar.

    Ha en fin helg!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Heeeeej! Välkommen tillbaks :)

    Härligt att du har haft det bra under din paus! Ljuvliga bilder du bjuder på idag. Men jag antar att det har börjat regna hemma hos dig också nu för här är det svart på himlen och regnet smattrar ganska ordentligt mot balkongräcket! Hoppas att du fick en fin förmiddag utomhus iallafall ;)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Heejsan!!!!

    Jaså du har med gjort ett litet uppehåll. Ja jag fortsätter nog bara att göra inlägg då och då.
    Så fina blommor och katten ska självklart vara med ;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Solen skiner här nu. Riktigt skönt

    Ha det gott

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  15. Jag undrar vad Zorro tänker där han sitter ?.
    Vad skönt att Du är tillbaka igen, det är alltid roligt.
    Då måste väl >Du trivas lite bra nu i alla fall.
    Kram Hajan

    SvaraRadera
  16. Här har vi bara haft en snabb hagelskur idag, annars jättebra väder med solsken!

    Ha en fin helg! /Anna.

    SvaraRadera
  17. Kul att du är tillbaka igen! Riktigt fint väder här i dag! Rumpan mot solen rensandes i rabatten!!!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  18. Jag njuter och njuter just av den härliga helgen vi har nu. Hoppas du gör det samma.
    Varm kramar

    SvaraRadera
  19. Kul att höra av dig igen♥
    Här har vi ett underbart soligt väder idag :) blir strax en cykeltur för mig och Izor♥

    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  20. Vilka fina bilder. Ja, det gäller att hänga med i växtfarten.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  21. Hej Maria! så roligt att du är tillbaka :) April väder kan man gott säga! ena dagen sol nästa hagel o regn..Men snart går vi in i Maj! hoppas på mycke sol o värme då ♥ kram Jessica

    SvaraRadera
  22. Här skiner solen & vi är nyss hemkomna från minisemester...
    Naw,såå söt Zorro ♥
    /Nospuss & Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)