söndag 17 februari 2013

Söndag i hörnan

I   en lätt snöyra drog  jag iväg på en liten söndagspromenad idag.
Lite grått och råkallt med snön farande runt i kring.
Och tänk fåglarna sjöng helt fantastiskt..........vår i luften min vän.


Så det blev en tur för att köpa lite vår till hörnan denna söndag.

 
 
 
Lite vårkänsla på ena köksbänken med mormors gamla byttor och skärbräda. Gamla lagade och slitna. Men jag älskar dom.


 
 
 
Hoppas du haft en skön helg och lite lugn och ro.
Maken och jag var ute och åt en kanon god middag med dottern. Dottern bästa vän har nämligen en restaurang tillsammans med sin sambo. Och dom har sådan underbar mat.
 
Annars så har jag läst mycket och vilat efter en jobbig vecka.
 
På middagsbordet idag blir det:
 
Lammkotletter, sås och rostade grönsaker. Ett glas rött till får det allt bli.
 
 
Önskar dig en fin söndag och start på veckan.
 
 
 
 


22 kommentarer:

  1. Det är lycka det! Att få höra fågelkvitter på sin promenad. Betyder att vi går åt rätt håll :)

    Hoppas du får en fortsatt fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Lammkotletter och rostade grönsaker.... Jag kommer på stört!! Tar med en flaska rödtjut! Vilka fina bikder, skärbrädan är underbat. Ha en fin söndag. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig samling blå-vitt porslin,
    och så fint med krokusen. Vilken god mat
    du ska bjuda på.
    Stor kram till dig vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Så jättefint du har det på köksbänken, vårlikt:) Kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder, vackert porslin med minnen är det bästa man kan ha.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Låter som en sån där riktigt mysig helg!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Are those flowers wild iris ? Stunning ! Olympia

    SvaraRadera
  8. Låter gott med lamm :-) Självklart får man ta ett glas rött till lammet ;-)

    Ni verkar ha haft en riktigt mysig helg :-)
    Alltid mysigt att gå ut och äta...

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Man får väl lyssna på fågelkvittret och tro på att våren är på väg, men vädret har då inte varit speciellt vårlikt.

    Lät mysigt och gott med ert restaurangbesök.

    Ha en fin vecka,
    Kramar, Anneli

    SvaraRadera
  10. Vad fina saker du visar...fint med blå/vitt...det är ju inne nu också :)
    Här är det då ingen vår...verkligen inte hihi....titta in hos mej får du se :) men ljuset är iaf tillbaka ;)
    Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Snyggt , alltid fräscht med blått.
    Här är det allt annat än vår ute , idag kom det ännu mer av det där äckliga vita då får man se till att fixa lite inne.
    Ha en fin start på veckan.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  12. Åh så vackert porslin - söta burkar med lock och fina klara färger. Att de tillhört en älskad mormor gör dem dubbelt fina.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Ja, tänk vad härligt om våren är på väg!
    Fast jag tror det inte förrän jag ser det...
    Så länge gör jag som du och tar in vårlökar i kruka.
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  14. Jaa jag hör fåglarna vid varje prommis nu, så härligt!! Fint me lökar i kruka...ha en bra vecka Maria! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig dag du har haft, vi har haft lille prinsen hos oss på övernattning.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  16. Åh, vilka härligt inbjudande bilder . Vacker, vackert!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  17. Låter som du har haft en toppenfin helg!
    Jag har bara slappat och planterat om pellisar. :)

    Ha det bäst!
    Kram Ina

    SvaraRadera
  18. Vilken fin hörna med mormors gamla byttor, skärbrädan, alldeles extra fin.

    Hoppas du känner dej utvilad efter helgen. Jag har också en jobbrelaterad sak som jag tycker är jobbig. Puh!

    Ha en skön söndagskväll
    // Kram Lissen

    SvaraRadera
  19. Så vårfint och härligt det ser ut! Nu längtar jag ännu mer efter vårsol och värme!

    Kram!

    SvaraRadera
  20. Morron ! jag brukar gå promenad varje dag men nu under den här årstiden blir det lite dåligt av den varan då det är så halt. Ha det bra !

    SvaraRadera
  21. Du verkar haft en toppen helg♥
    Det blåa porslinet är jättevackert!
    Ha en fin start på veckan vännen
    Kramen♥

    SvaraRadera
  22. Du verkar onekligen ha haft en helt ljuvlig helg. Så vackra blåa burkar du har, älskar gammalt blått porslin.

    Önskar dig en härlig dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)