onsdag 20 februari 2013

Pigga till sig lite....

Detta gråväder gör mig faktiskt trött.  

Jag har aldrig tidigare känt mig så off med ett sådant här väder tidigare. Grått, grått. Kanske något som kommit nu först.
Hur känner du i det här?

Måste helt klart skoja till det hela lite.
Alltså MERA FÄRG åt mig.

Vi fick i julklapp ett påslakanset av goa dottern. Översållade av rosor.
Tänkte nog vänta till våren med att använda men nej dom kom fram nu. Maken bestämde detta :)
En skön känsla av vår och sommar med underbara rosendrömmar.


 
 
En ny scarf fick följa med mig hem också igår. Ceris, rosa och lite grönt i. Piggar upp livet helt klart.
Den hängde där i butiken och skrek efter mig.........:)
 
 
 
Fick lite rosenfnatt och rosadille i mitt inlägg denna onsdag. Måste ju gå ut i snöstorm som råder just nu...iiiii. Tar på rosa scarf så känns det nog bättre :)
Och nu väntar lite jobb.
Kram från Maria
 
 
 

14 kommentarer:

  1. Ja, nu behöver vi färg!
    Läckra påslakan och scarfsen var härligt rosa.

    Men du, nu skiner faktiskt solen................

    Ha en bra dag,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Att man vill ha färg alla sinnen bara skriker efter detta:)Ni har verkligen skit väder,skickar lite sol och kyla härifrån...hi..hi.
    Tack för att du besöker min blogg,du e för gullig:)Fina rosa grejer på bilden,jag blev glad.Hoppas scarfen gjorde det lite lättare för dig..hi..hi..Kram:)

    SvaraRadera
  3. Jag är också innerligt trött på vintervädret. Hos oss i Skåne hade vi töväder i måndags, därefter minusgrader nu i 2 dagar - följden av det är jättehala gång- och cykelvägar. Inte så roligt att rasta hunden, men ett nödvändigt måste i dubbel bemärkelse;-)
    Har varit på Friskis nu på förmiddagen för ett pass gympa/station. Kul att man hinner prata med sina medgymnaster under tiden man skiftar station. Mycket skratt, pust och stön.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig färg på scarfen, brunt och rosa är alltid snyggt ihop tycker jag!
    Men, visst längtar man verkligen efter solen!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  5. kan inte annat än att hålla med! Blir tokig på det gråa snart!

    Kram på dig! Anna

    SvaraRadera
  6. Härligt vårigt inlägg - mer sådant åt folket:))) Vilken fin present du fått av din dotter och så klokt att börja använda lakanen redan nu, det behövs lite vår-inspiration för att stå ut i kylan, brrrr (18 grader här idag!!). Jättefin scarf också, förstår att du slog till på den:)

    Stöööörsta torsdagskramizen från aka

    SvaraRadera
  7. Å vilka härliga lakan så fina :) nu hoppas jag med att solen kommer snart.
    En stor torsdags kram från Lisa

    SvaraRadera
  8. Ja jag skrev nyss till en annan bloggvän, äntligen har vi lite sol
    i dag. Vi får vara glada åt det.
    var rädd om dig, våren är snart här.

    SvaraRadera
  9. Ojoj såå vackert lakan som ger sommarkänsla...känner nästan sommardoftet t o m ...hihih

    Hoppas du får ett fint veckoslut vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  10. Nu har det ju gått ett par dagar och hoppas solen tittat fram hos dig också!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  11. Ja man behöver verkligen FÄRG just nu! Härliga bilder!

    Ha en finfin helg nu...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  12. JA LILLA VÄN DET ÄR GRÅTT, MEN JAG LÄGGER ALDRIG VÄDRET PÅ MINA AXLAR.
    JAG VET JU ATT DET INTE HJÄLPER ETT DUGG. MEN JAG KÖPER MIG LITE BLOMMOR ATT
    PIGGA UPP MIG MED. I DAG VAR JAG NÄSTAN FASTVUXEN I LILLA SOFFAN,FÖR ATT SE
    PÅ SKIDOR I BACKE OCH PÅ TVÄREN. KÄNDE ATT JAG VAR TVUNGEN ATT GÖRA NÅGOT ANNAT,
    TOG OCH TVÄTTADE SKÅPSLUCKORNA,JAA JAG VET ATT DET ÄR LÖRDAG MEN JAG ÄR PRECIS
    ENSAM HÄR, SÅ DET GÖR INTE SÅ MYCKET.
    NU SKALL JAG IN OCH TA MIG EN KOPP KAFFE, 2 LAGGAR VÅFFLOR MED SYLT.
    GRÄDDEN SPAR JAG TILLS I MORGN. DET ÄR GÖTT ATT LEVA KRAM/HAJAN

    SvaraRadera
  13. Ja visst blir man trött, trälig och hänging av detta väder.
    Jag längtar såå efter sol :)

    Super fina påslakanset och super snygg scarf *nickar*

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  14. Oh, älskar nya påslakan, det finns ju så många fina. Dina var helt underbara! Ha det så bra, hoppas att solen lyser på dig i dag! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)