måndag 18 februari 2013

Nu flyttar jag.....

K änner att nu är det dags att röra på sig lite.
Letat efter något annat ett tag nu.
Men allt är ju så dyrt....vill ju ha mycket för pengarna.
Eller också helt fel läge, vill ju bo vid vatten


Men nu har jag hittat det.......

Välkomna till mitt lilla slott.
Bryngenäs Slott i Alingsås är nu till salu.

Uppfarten




Inre hall


Gårdskontor




Övre hall




Kök med öppen spis




Ja vad tycker du. Finns helt klart en potensial här eller hur. Stort och rymligt och man får nog valuta för pengarna. Läs mera Här.


Utsikt över Mjörn

Vi ser detta jättefina slott när vi är ute på sjön och det ligger verkligen helt fantastiskt.

Nog skämtat om detta men vackert är det eller hur. Fast jag vet inte om jag skulle vilja på i ett slott.
Det mysiga är att vi eller rättare sagt maken känner familjen som har detta slott idag. Så vi har faktiskt varit där för jättemånga år sedan på lysningsmottagning.

Nu skall jag snart hämta maken och sedan blir det spinning på träningsprogrammet idag.
TV soffa och Molanders ikväll.
Vad skall du göra då?

Vad du än hittar på så må så gott där ute.


23 kommentarer:

  1. Tack för att du påminde om Molanders! Det hade jag glömt att det är idag.
    Så det blir alltså tv-soffan här oxå.

    Ha det gott!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Ja drömma kan man ju alltid göra! Helt fantastiskt sälle! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Härlig med drömmar, men jag skulle nog inte vilja bo i ett slott.
    Här är det projekt på gång så det blir inte soffan för mig idag.
    Gäller att ligga i när man är på G.
    Ha det så mysigt i hörnan.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Nääää,inte i hela slottet skulle jag vilja bo,men gärna i det köket hur mysigt som helst å jag älskar skåpluckorna....:)))

    Kraaaam/Annelie

    SvaraRadera
  5. Tur att man får drömma .Bara så härliga blder.Ha en skön start på nya veckan och en härlig kväll.<kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Wow! Det var ett väldigt vackert slott.
    Tänk och bo där, men tänk när man skulle
    städa. Men det var så fina rum.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Vackert är det allt :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Vackert va det verkligen men va stort så de förslår.
    Ha en fin kväll i soffan å en bra dag/kram

    SvaraRadera
  9. Bra ...då kommer jag på inflyttningsfesten :-)))
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  10. Mycket vackert, du kanske ska slå till i alla fall, och bli slottsfru.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  11. Ett eget slott... Jo jag tackar jag ;-)

    Nä jag får nog nöja mig med min koja...
    Men VACKERT var det :-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Här har det tränats med ikväll, skönt! Ja visst är det vackert, men jag hade nog heller inte velat bo på ett slott.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Vackert slott.
    Härligt med träning.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Första tanken var jösses vilken tät brud. Det e ju verkligen fint men jag skulle inte vilja bo så. Jag håller mej till mitt.
    Hoppas du hittar något mysigt.

    Kramis Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  15. I'm really impressed with those photos ! What an interesting visit ! Thank you
    Olympia

    SvaraRadera
  16. Jag drömmer också om slott! Samtidigt som jag ändå inte är riktigt säker, på att jag skulle vilja bo i det! Vem vet, framtiden får utvisa!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  17. Åh, jag och mina små gryn kan gärna tassa in och bo i ett rum på slottet med :-) kram

    SvaraRadera
  18. Jo tack, där skulle man gärna bo :)
    Men kanske lite för dyrt för min plånbok *L*
    Kramen♥ ha en fin dag

    SvaraRadera
  19. Finfint slott!! Men kanske lite stort! Särskilt när man ska städa!! Har sportlov, så jag nöter på soffan i dag!!!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  20. Så vackert..! Det vore ju en dröm att kunna bo på det viset, eller åtminstone få prova på det ett tag =)
    Ha en härlig dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  21. Då är det bara att göra som PIPPI då ta fram guldpengarna. He he he he he !!!! Ha det bra !

    SvaraRadera
  22. Äh, slå till vettja! Skulle nog också kunna stå ut att bo i det där lilla slottet...

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  23. Ouuu! så fint! Väldans fin utsida:) Näe slott tror jag inte jag skulle orka med men kul för en vecka eller så..kontrast till våran lilla stuga vore det defenitivt:) Ha en bra lillelördag Maria..Kram Gunilla

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)