fredag 1 februari 2013

Gårdagens småköp & helg...

T uren till IKEA igår var lugn.
Nästan inga kunder där när vi kom dit.
Fantastiskt egentligen, fast vi skulle ju bara handla lite till jobbet så det var snart avklarat.

Men vi har tidigare köpt frysta räkor på IKEA. Både skalade och oskalade. Fantastiskt fina och goda. Och då har jag en make från Västkusten som godkänner :)
Så bra att ha i frysen på lut. Fantastiskt pris också.

En annan sak jag hittade var dessa jättefina plastflaskor med Ramlösa i.
Ja jag såg redan ett bra användningsområde. Att ha vanligt vatten i på badutflykten eller bara lite snygga. Vi brukar ha vanliga plastflaskor med vatten....inget snyggt alls.
Men dom här var ju snygga och praktiska.


 
 
Nu helgen har jag lite på agendan som väntar.
Lite bakning hade jag tänkt mig i helgen, hoppas jag får det gjort.
I morgon lördag blir det en god lunch på ett fantastiskt fint och mysigt ställe.
Får ta lite kort med Iphone, orkar nog inte släpa med herr Canon.
 
 
Zorropojken har funnit sig väl tillrätta här hemma i hörnan och med lilla Leia. Han är en helt underbar katt, så himla snäll och kelen. Väldigt rolig och lekfull. En riktigt go liten nallebjörn.
Efter en stund ute har han slocknat i sängen.
Hopplöst att ta kort på för han är ju kolsvart, så jag måste ha ljus bakgrund för att det skall bli bra.
 
 
Ikväll skall jag försöka hälsa på en del av er i alla fall....har varit lite si och så med det. Fast jag har ju mina skäl.
Men tack för alla besök och alla goa kommentarer från dig !
 
GO HELG PÅ DIG!!!
 
 
 

19 kommentarer:

  1. Oj vad fina dom e. mjau söt katt. Ha en kanon helg. Kram Hoffmans

    SvaraRadera

  2. Visst är flaskorna fina! Jag har också spanat in dem.
    Sötaste kisse ser ut att njuta gott. Skönt att katterna trivs ihop. :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  3. Ha en bra fredagskväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Mycket vackra flaskor perfekt att återbruka ju;) En sådan vacker svart katt ni har, helt ljuvlig.

    Önskar dig en härlig helg
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Du får ha en underbar helg, själv skall jag fira L som fyller år... även passa på med en tur till Åhaga i Borås, där det är res och matmässa.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Superfina flaskor ju:)

    Ha en riktigt fin helg!

    kram
    Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej fina Maria.
    Jag blir så glad när du tittat in hos mig :)
    Turer till Ikea är alltid kul, de där ramlösaflaskorna såg jag när vi var där sist och har faktiskt sparat några i matkällaren :) väldigt bra o ha!
    Det låter som du/ni har en mysig helg framför er.
    Vi ska på 40-års kalas imorgon och det ska bli jättekul, födelsedagsbarnets dotter som är utbildad kock står för matlagandet :) en smaskig 3 rätters blir det.
    Ha en jättemysig kväll.
    Stor kram till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  8. Dina katter är ju underbara, så bra att De kan vara med varandra.
    Era resor till Ikea låter jätteroligt.

    Ha nu en trevlig helg önskar/ Gumman

    SvaraRadera
  9. Åh vad kul med Ikea! Tänker på det stället ofta men kommer mej inte för att åka dit! Får la ta med mej gubben på en tur snart...Åh va fina dom flaskorna var!! Happ här ska gubben laga nåt med en fläskfile så jag får väl bara ta det lugnt ikväll...Matrummet så gott som färdigt så nu bara gardinerna ska upp i em:)) Kram på dej ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  10. Kikar in för att önska dig en härlig lördag!

    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Åh vilken sötnos du har fångat på bild :)
    Hoppas du haft en fin lördag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Godafton i stugan!
    Ville titta in och tacka för fin kommentar och kolla runt lite hos dig,nyfiken;)
    lägger mig som följare om det är okey? Fick direkt ett tips, flaskorna. Jättefina, och perfekta som du säger till stranden.
    Ha en fin fortsatt helg.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  13. Go kisse!!!
    Hoppas du haft en fin helg!! Här har det varit en solig o härlig dag...var ute och gick en power walk...har ätit gott...bloggat lite och nu är det snart dags för sängen, gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Då hoppas jag att du fick en toppenhelg :)

    Sv: Jodå, vi bor allt inne i Alingsås :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Tror jag måste ta en tur till Ikea snart, tack för tipset.
    Ramlösa flaskorna urfina, tänk att man kan få "habegär" på en plasflaska :-)
    Nu ska jag leta upp dej på Instagram

    Kram
    och ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  16. Ja, de där plastflaskorna var riktigt fina. Det ska jag kika efter nästa gång jag också.
    Hoppas att du fick en riktig fin helg och att det blev något bakat!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  17. De där flaskorna tycker jag också är så fina...såg dessa första gången när vi låg på hotell förra våren och fastnade för dem direkt. Men de blev kvar där i hotellrummet...hihih..

    Hoppas din helg blev bra...hos oss var vädret riktigt fint i alla fall =)

    Ha det gott vännen
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  18. O va snygga flaskor. Dom skall jag hålla span på. Ser nästan ut som kristall.
    Ser att du testat Anna Skipper :) Ja hennes mat är verkligen urgod.
    Ha de så fint nu fina Maria Kramar från Lotta

    SvaraRadera
  19. Det var flera bra tips här hos dig! Att IKEA säljer räkor visste jag inte! Riktigt tjusiga Ramlösaflaskor! Och dina sopprecept har jag sparat!
    Visst är det svårt att fotografera svarta katter. Jag lyckades sällan. Det verkar som att kameran inte kan ställa in skärpan.

    Kram Agneta

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)