söndag 20 januari 2013

Söndagsbilder..

E n promenad i vinterland blev det förstås.
Så detta får bli mitt lilla Bidrag till Fabriken
Vi har inte så där jättemycket snö som du ser.
Men det lilla som finns lyser upp. Jag hade ju hoppats på solen när jag var ute men det kom tyvärr ingen.
FREDAG...del 1

Då känns det ganska så grått ute trots lite snö. Och kallt var det i alla fall. Händerna utan handskar när jag skall ta kort...ingen bra kombo.


 
Lite lärkkottar på vägen. Och lite ruffsiga fröställningar med en mössa av snö.
 
 
 
Vandringen fortsätter men allt är grått grått med lite vitt fluff.
Men jag gillar stenmuren här :)
 
 
 
Tycker inte den där rätta fotokänslan infinner sig...hittar inte det DÄR ni vet.
Jo det gjorde jag faktiskt....det hade blivit en riktigt bra bild alltså.
En liten En översållad med snö och en jättefin murad grill. Det hade blivit så bra. MEN detta var inne i en trädgård hi hi. Det kunde jag ju inte...synd!
 
Men så kom då:
 
LÖRDAG del 2
Strålande sol och -15.
 
 
 
Idag infann sig fotokänslan....bara för att det är sol tror jag.
Skön ligger delvis under is vid stränderna. Och tänk på sommaren då ligger båtarna i.
 
 
Pålar med snömössor och is.
 
 
Kul isformationer det här.Speciellt den vänstar eller vad säger ni. Kul tappar som hänger under bryggan.
 
 
Så detta blir ett kallt inlägg denna söndag.
Fast mitt hjärta är varmt.

 

10 kommentarer:

  1. härliga bilder Maria. :) Bryggbilden kanon :)

    SvaraRadera
  2. Helt klart ett annat ljus på lördagen,
    du har tagit vackra bilder.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Bara så himla fina bilder.Ha en härlig söndag fina du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Dina bilder är helt enkelt fantastiska! Så vackra! Som du vet så brukar jag ha problem att kommentera här hos dej och även hos några andra. Då det inte går brukar jag skriva en kommentar tillbaka inne hos mej. Nu håller jag tummarna och trycker på knappen. Hahaha, så får vi se om det går vägen den här gången!

    Ha en fin söndag och en fin ny vecka!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  5. TjooooHoooo! Det gick! :o)

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder, det är ett fint ljus att fota i... bättre än när solen lyser för mycket.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Nydelige bilder i herlig vintervær!

    God søndagskveld fra
    Mrs. Monday

    SvaraRadera
  8. Ja, säga vad man vill om vintern, men den gör sig onekligen på bild!
    Må så gott i veckan som kommer!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Morron! Vilka snörika och vintriga bilder! Här har helgen varit kall med -20 grader ute. Vi har haft sol och det är ca 3-4 dm snö på backen. Ha det bra !

    SvaraRadera
  10. Vilken helt underbar blogg du har :-)
    Jättefina foton och trevlig text!

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)