måndag 14 januari 2013

Planera livet...

 
 
det är något jag måste lära mig.
Hade hembesök av min psykoterapeut häromdagen.
Är ju med i Hjärnskadeteamet på lasarettet för min hjärntrötthet (efter min stroke).
Ja, jag har ju lärt mig att leva med detta men måste få mera struktur i min vardag.
 
Då kom då detta...planera strukturera sådant som tar en massa kraft och tankeverkasamhet.
Maten, matlistor och handlingslistor.
Det här har jag ju försökt tidigare....detta med planering av mina middagar. Vilket har gått åt pipsvängen varje gång jag försökt. Men på det igen.
Handlingslistor har jag ju alltid...annars hade det ju inte gått.
 
Ja, jag gör ju allt för att lättare kunna leva med denna trötthet.
 
 
 
 
Så fram med receptböcker mm och planera :)
Riktigt kul får jag säga. Och försöker göra det lätt för mig så får vi se hur det går. Men skam den som ger sig eller hur.
 
 
Veckohandlade så nu bör det inte bli fler besök i affären på ett par dagar i alla fall.
Om jag inte glömt något eller behöver komplettera.
 
Kikat in på lite matbloggar också och där finns ju såååå himla mycket gott.
 
 


Här sitter då Zorro i köksfönstret och filosoferar medans jag planerar.
 
Hoppas din helg har varit bra...för det har min. Lugnt och fint.
Ja och Bowlingkvällen blev lyckad...men jag är ingen stor bowlare hi hi
 
Och tack alla söta för era kommentarer....jag blir så glad.
 Inte klokt så många hälsningar ♥
 
 
 



 
 

17 kommentarer:

  1. Det är inte lätt här i livet, att planera jaa,
    det tycker jag att man gör för jämnsan,Men så kommer det något emellan, jag vet inte vad det är
    men dagen går ju i allafall. klockan är nu 12.00 och jag har tänkt sen klocka tio att beställa
    Färdtjänst tills i morgon, för då skall jag till
    Vårdcentralen,det har inte blivit gjort än,så Du är inte ensam.
    kram från /Hajan

    SvaraRadera
  2. Visst är det viktigt att få struktur i tillvaron och rutiner och ha en viss planering och jag kan förstå att det är extra viktigt för dig <3
    Såå fina bilder du bjuder på :)
    Önskar dig en finfin vecka vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Ja planera bättre skulle jag behöva....så tack för knuffen i rätt riktning. Hjärntrötthet efter en stroke har jag förstått är inte samma som vanlig trötthet. Utan mycket mycket värre. Så hoppas du kan bemästra den.
    Kram från Sofia

    SvaraRadera
  4. Jag kan nog inte föreställa mig hur du har det.. men förstår att det är jättejobbigt!
    Jag tänker på dig och skickar värme o kärlek(känner du:))
    Hoppas det blir bra med veckomatsedlar mm.. Det skulle nog jag också behöva börja med :)
    Stor kram till dig!
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Kikar in för att önska dig en fin fin vecka!

    Hoppas allt är bra med dig?!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Ja,du det är inte lätt å absolut inte med det här med maten,som ska tänkas ut å sen få en varierad kost...
    Kraaaam till dig!!!

    SvaraRadera
  7. Hoppas du får en bra vecka och du får sköta om dej ;) och glöm inte Yogan ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är - lycka till! Jag skrev matsedel idag, det är så skönt att ha det planerat och klart liksom :) Kraaam!

    SvaraRadera
  9. Att planera är alltid bra♥
    Men det fungerar inte alltid så bra för mig. Men det är ju som det är :)
    Ha en fin vecka min vän♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  10. Hej Anna!
    Vad trevligt att hitta din blogg. Den dök upp hos fröken Grön tror jag och jag följde länken! Stroke, ja. Jag jobbade i fyra år som assistent hos en kvinna i min förra församling som fick stroke tidigt i livet. Barnen var unga och.. ja, det har varit en kamp. Av erfarenhet från mitt jobb så vet jag ju till viss del vad du kämpar med och mot, och jag vill bara säga att det är beundransvärt!
    Ha det gott och kämpa på!
    Kram Linnea Silversmed

    SvaraRadera
  11. Hej fina Maria!

    Du har en enastående kämparglöd, härligt!
    Snart ses vi (tror jag) för nu börjar jag bli väldigt sugen på att prova yogan hos er :))
    Kram och ha det gott!

    Mia

    SvaraRadera
  12. Det låter väldigt kämpigt det där men hoppas att du reder ut problemen. Bowling är så himla kul även om klotet mestadels söker sig ur spår =D

    SvaraRadera
  13. Det är säkert jätteviktigt att planera så att man inte behöver störa hjärnan hela tiden med detta.. Mat, matlagning & handling... Egentligen borde nog ALLA göra det men jag är dålig på planering....

    Kul att bowlingkvällen blev lyckad :-)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Bra gjort av dej,du verkar kämpa tills det fungerar.Förstår att det kan vara bökigt! När hade du stroken Maria? Ha det gott,kämpa på..Kram Gunilla

    SvaraRadera
  15. Ja att få till det där planerande är inte så lätt. Men att handla en gång i veckan underlättar, det är bara det där planerandet, som tar sin tid och inte är så roligt.

    Så bra att du kämpar på.

    Ha en fin vecka
    //Lissen

    Kram

    SvaraRadera
  16. Så duktig du är som planerar för matinköpen, det borde jag försöka bli bättre på också. Det blir ju så mycket lättare att handla och dessutom behöver man ju inte åka så ofta då. Just att planera för vad man ska äta tycker jag är ganska svårt, det känns som om det ofta blir samma saker man äter. Tur det finns härliga, inspirerande bloggar och kokböcker som kan ge oss tips =)
    Önskar dig en fin vintertisdag och lycka till med planerandet!
    Kram Petra

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)