torsdag 24 januari 2013

Ordning & reda på Fabriken

T orsdagens TEMA på fabriken är Orning & Reda.
Ett bra tema då det underlättar livet att ha lite ordning omkring sig.
Jag gillar korgar och gamla gamla kistor  så här kommer lite tips.



En kul korg med ett annurlunda handtag får ta hand om lite tidningar.
Avlånga lilla korgen vid TV soffan får ha lite tändare till ljusen, ett litet cerat, papper och pennor.
Korg för alla kontroller så slipper dom drälla omkring. Den står på hyllan under bordet.
Och alla kroppskrämer mm huserar i en korg i badrummet på en hylla. 
Samtliga korgar från IKEA utom tidningskorgen som vi fått julblommor i en gång....den som spar han har.



Älskar kistor och koffertar.
Den gamla kofferten kommer från mitt föräldrahem som pappa använde när han var till sjöss bla.
Här ligger div utklädningskläder mm. Och ovanpå brukar det ligga lite plädar.
Kistan är en gammal vävkista från min fädernegård, den har vi som bord i vardagsrummet och innehåller dukar och gardiner.


Kul med förvaring och ordning och reda blir det ju.

Så titta in på Fabriken vet ja.....massa inspiration är jag helt säker på.

Torsdagskramar från Hörnan.






15 kommentarer:

  1. Visst är det roligt med förvaring om man har så fina korgar att förvara i..
    Genomskinliga plastlådor med lock är inte heller dumt, men inte alls vackert..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Gillar också korgar och kistor, har också en kista som bord i vårt vardagsrum!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Håller med, korgar & kistor är så fina. ♥

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar förvaring. Snyggt. Och IKEA har så snygga korgar. Läste ditt andra inlägg om din header. Den gillar jag....snyggt.
    Go kväll från Bodil Lundin

    SvaraRadera
  5. Korgar och kistor används också hos oss som förvaring
    Dom finns lite varstans i huset.
    Verkligen bra grejer!

    SvaraRadera
  6. Korgar och kistor är ju bra förvaring som använts sedan urminnes tider. Praktiskt och snyggt! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Bara så himla bra förvaring med korgar och kistor.Ha en skön kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  8. Urs. Får ju en smula hybris... Jag är rätt noga av mig och vill ha ordning. Annars hittar jag ingenting. Men de senaste 2 åren har jag levt i kaos. Ytan är för liten för alla saker och ingenting hittar man trots att vi bor så trångt...

    SvaraRadera
  9. Jamen korgar är ju så himla bra! Både för långvarig och tillfällig förvaring. Själv använder jag MÅNGA korgar till allt möjligt. Sen är det ju så himla enkelt att bara vända uppåner på dem och ta samma korg med ut i skogen och fylla med godsaker.
    Ha de gott. Cat

    SvaraRadera
  10. Riktigt fin koffert o kista! Korgar är väldigt bra förvaring, har flera stycken :)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  11. Jag har också kistor, men jag vet inte vem det är som hela tiden ställer nånting på dom så när jag skall in i dom får jag börja med att plocka bort en massa saker. Men visst är det fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Fint! Korgar av alla sorter trängs här hemma också. Alltid fint och står sig i tid :)

    Kramar

    SvaraRadera
  13. Riktigt snygg förvaring, vackert med gamla kistor. Har ett par själv som jag tycker väldigt mycket om. Gillar verkligen din nya header, snyggt! Jag skulle behöva skaffa mig en ny jag också, dessvärre har jag väldigt tunt med fantasi till den.. Får väl se om jag får bort vintern och fram lite vår så småningom, eller något helt annat =)
    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  14. Morron! Idag är det fredag och vi har -20 grader här. Jag tyckte att jag hörde igår på vådret att det skulle bli varmare i nästa vecka. Ha det bra !

    SvaraRadera
  15. Har man så vacker förvaring blir ordningen god:)

    Ha en fin helg!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)