söndag 6 januari 2013

Inredningstrender 2013

O va kul det är med lite trendspaning inför nya tider.



Sedan gillar jag ju inte allt....för i grunden har vi ju våran egen smak Och det är ju det som sätter prägeln på våra hem.


En inredningstrend som fortsätter vara stor nästa år är den rustika trenden med linne, skinn, mocka och trä. En stilfull mix av lyxigt hotellrum, mysigt bibliotek och trivsamt arbetsrum. Färgerna går i beige, brun, svart, grått och nu även med lite vårliga, ljust lila toner som skapar en feminin touch till det rustikt grova och nästan maskulina materialen som gärna har industriella inslag.
Kommer från Helena Aros blogg.

Mässing


 
 
 
 Sänggavlar
 
 
 






Från Vi i Villa

Så inreder du rätt 2013

Använd grått som bas och komplettera med ”smutsiga” pasteller
Plocka fram hantverk och hemstickade saker
Industribelysning
Byt ut ditt silvriga och kromade mot mässing, koppar och brons
Våga blanda starka mönster, eller håll hemmet lugnt med omönstrat för en elegant look
Boa in dig med gardiner och textilier
Våga använda svart med svart


 
 
 Visst känns det väldigt härligt eller hur.
 
Söndag kväll och Trettondagen.
En skön helg och nu är julen utstädad och ett fång tulpaner på plats.
Fast den bilden går ju inte att lägga in....vad är det med blogger egentligen. Förstår att flera har problem med sina överföringar av bilder.
Men här kommer ialla fall en liten fin bild på lilla kärleksbuketten från maken. Kopierat från Instagram.
 
Lite skum i färgerna.....jag har lekt med bilden
 
God söndag på er alla och en fin start nu på nya veckan
 

12 kommentarer:

  1. Det är alltid roligt och se vad nya året har för trender, ljusstakarna på bild 1, dom som har som liljeblad, såna har min mamma. Blogger krånglar idag, bildöverföringen fungerar dåligt om man har explorer. Gå in på Lantlivs-Anettes blogg och läs hennes kommentarer, där står mycket bra!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Bara så mycket härliga bilder.Ha en skön kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Härligt med ny inspiration efter allt juligt.....perfekt :)
    Vackra bilder som får igång inredningslusten.
    Ha de gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Å vad härligt att läsa om nya trender!
    Fina bilder. Har många projekt på g här hemma så det är fint med lite inspiration.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och härlig inspiration.
    Ha en fin ny vecka nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Visst är det skönt när julen är utstädad & våren påväg in :-)

    Vackra tulpaner :-)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ny inspiration behövs verkligen efter alla helger. Varför ska det vara så svårt att ta tag i allt, börja om? Kramis

    SvaraRadera
  8. Roligt med ny inspiration efter julen även om jag sällan följer trenden. Det blir som ögat och hjärtat säger och så måste min person finnas hemma hos mig. Det får inte se ut som i en katalog! Jag skulle vilja ha en sänggavel, men det är svårt när man har snedtak. Alla är så höga. Kanske får göra en själv som den vita på bilden. Klä in i tyg. Kan inte vara så svårt:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder. Kanske jag skulle plocka fram alla koppar grejor jag har då efter min farmor. Tur jag inte lämnat det till loppis.
    Ha en skön vecka min vän.
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  10. Hejsan. Vad kul att du tittade in hos mig:)Vilka härliga bilder du lagt ut, då vet man vad som är inne i år oxå hi hi.
    Ha en bra kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  11. Då kanske man får polera upp sitt gamla koppar!!! Önskar dej ett gott 2013!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  12. Hej! Här snöar det för fullt och är -0,1 grader. Här är det snart dax att ta bort julpyntet för i år. Ha det bra !

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)